Jag både flugfiskar och spinnfiskar men huserar här ändå. Kan hålla med om att det kan finnas en del viktipettrar som ser ner på spinnfiske. Har hänt att det har blivit alldeles tyst när man snackat jerkbait med flugfiskare när man stått med ett flugspö i handen brevid en å..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Välkänd guide tjuvfiskade
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av Bongoloid Visa inläggNån som vet hur allvarligt polisen ser på att man har fiskat på fågelskyddat område? Jag och två kompisar fiskade utan vetskap på just ovannämnda område och naturligtvis så fick kustbevakningen syn på oss. Vi gick aldrig i land utan fiskade från båt som man kan ju tycka det är lite löjligt att bli rapporterad för det..
Det är tur att du bor i Sverige!
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanen Visa inläggTumlaren, har heller inte ett skvatt emot flugfiskare. Men är ungefär som golfare (bättre idag än tidigare). Alldeles för många snobbar och viktipettrar som huserar hos bägge grupperna.
Att det inte gäller alla 100 procent hoppas du förstod, dig inräknat.
Känner själv massor med folk som flugfiskar. Men dessa är som dig mer allround i fisket.
Vi kan väl göra en undersökning här på Fiskesnack och se hur många högdjur som sitter på den här sajten
Kan med stor säkerhet redan nu säga att det nästan är noll.
Finns flera hemsidor med bara för flugfiskare.
Vet att en känd profil (Gunnar Westin) i flugfisket var inne på Sportfiskarnas forum. Men du ser dom inte här.
Därför att det är för många vanliga fiskare här. Det fina folket är på andra ställen på nätet.Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BBRF Visa inläggElanen...Nu tramsar du på, tror knappast att flugfiskare är mer viktigpettrar och inkrökta än andra fiskeintressenter. Som jag ser det så vill du om du ä riktigt fiskeintresserad prova på alla möjliga typer av fiske, allt från mete, jerkfiske, trolling till havsfiske och flugfiske.....Det finns ju gott om gäddjerkare som är rätt insnöade på det fisket och att flugfiskare skulle vara snobbiga är ju rent trams. Fakta är ju att flugfiske rent ekonomiskt tillhör dom billigare fisketyperna. T ex en karpmeteutrustning är ju betydligt dyrare än en hyfsad flugdito. Ska du sedan trolla gös drar det betydligt mer kulor än vad flugfiskarna gör av med, vad det handlar om är ju att du bestämt dig för att flugfiske är snobberi, utan att se till verkligheten.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanen Visa inläggTumlaren, har heller inte ett skvatt emot flugfiskare. Men är ungefär som golfare (bättre idag än tidigare). Alldeles för många snobbar och viktipettrar som huserar hos bägge grupperna.
Känner själv massor med folk som flugfiskar. Men dessa är som dig mer allround i fisket.
Vi kan väl göra en undersökning här på Fiskesnack och se hur många högdjur som sitter på den här sajten
Vet att en känd profil (Gunnar Westin) i flugfisket var inne på Sportfiskarnas forum. Men du ser dom inte här.
Därför att det är för många vanliga fiskare här. Det fina folket är på andra ställen på nätet.I come from a small drinking island, with a fishingproblem.
Kommentera
-
Därför att det är för många vanliga fiskare här. Det fina folket är på andra ställen på nätet.
Elanen, det finns också spinnfiskare som är inkränkta. Härom året blev jag kallad amatör när jag och en kamrat som aldrig hade fiskat horngädda, varför jag blev kallad amatör var att jag använde UL spö och rulle istället för dessa grova påkar som alla använder och som är alldels överdimensinerade för horngädde fiske. Ställde en fråga hur fisket gick fick en dum kommentar att det inte var lönt att fiska med mitt spö för de hade inte fått något och då skulle jag inte ens prova med mitt skitspö. Men döm av deras förvåning när jag tog tre stycken på tre kast, trodde att jag skulle bli lynchd vi fick åka därifrån för vi fördärvade för de andra enliget spinnfiskarna och detta är inte den enda gången jag har blivet utskälld av spinnfiskare, en annan gång hade grabben och jag vadat ut och flugfiskade efter horngädda. Vi hade ett ganska så hyvsat fiske då kom två stycken spinnfiskare som inte fick något och sa att vi skulle flytta oss därifrån för vi skrämde fisken för dem.
Så snacka inte att ni spinnfiskare är så toleranta och nobla, detta bemötande har jag aldrig fått av flugfiskare utan de har alltid varit glada över min fångst och inte avundsjuka.
Tumlarentrolling är livet
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KG? Visa inläggHela diskussion är ju löjlig. Det finns idioter som spinnfiskar och det finns idioter som flugfiskar. Men de allra flesta som fiskar beter sig som folk oavsett vilket fiskesätt de föredrar.Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KG? Visa inläggHela diskussion är ju löjlig. Det finns idioter som spinnfiskar och det finns idioter som flugfiskar. Men de allra flesta som fiskar beter sig som folk oavsett vilket fiskesätt de föredrar.
Håller med dej, men att skylla allt skit på flugfiskarna det tål jag inte.
Tumlarentrolling är livet
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BBRF Visa inläggInte tävlingsmetare. Däremot har jag aldrig stött på någon idiot som havsfiskar....
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 025 visningar
1 gilla
|