När jag läser ovanstående inlägg förvånas jag över hur gränslösa vissa människor är när det gäller det "fria fisket". Det finns ju faktiskt något som heter vattenägare som vi alla har möjlighet att få förfoga över. Kan inte se det på något annat sätt än att vattenägaren har gjort en eftergift även om den inte är frivillig genom att vi har möjlighet att fiska fritt. Som tack för detta så tjuvfiskar vi och tycker att det är helt ok och gömmer oss bakom att det finns värre individer som tjuvfiskar med nät eller att man tar upp all fisk i en gäddlek. Du är ju ändå gäst hos någon när du är ute och fiskar och borde kunna bete dig därefter. Mycket av inläggen får läggas på ungdomskonot eller dåligt omdöme. Hoppas att det är ungdomskontot. För jag är benägen att hålla med Old Firehand , Ett dåligt omdöme klickar aldrig. Men, men vi får se vad som händer och om politikerna drar in det fria fisket så tycker jag faktiskt att det är inte mer än rätt med tanke på hur mycket omdömmeslösa människor som far runt på sjön och inte kan respektera skivna lagar och en och annan oskriven.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Välkänd guide tjuvfiskade
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av ALQ Visa inläggha ha ha! du är ta mig fan en av plankets roligaste filurer, en i så total brist på koll att man häpnar. konsekvenserna av ditt "axiom" är ganska lustiga. näru, tjuvfiske må vara dumt, men att förespegla våra ungdomar sånna här dumheter är betydligt värre!
som du i ett kort tillstånd av klarhet konstaterar "Är man en sportfiskare som ungdomar ser upp till, då bör man vara extra försiktig i sina uttalanden och i sitt uppträdande."
lev då upp till ditt eget påbud istället för att gnälla på andra som inte gör det. trovärdigheten (ho ho ho!!!) blir noll och inget annars. att påstå att bara för att någon tex. i ett givet ögonblick (ungdomligt oförstånd, hunger, hämd, sinnesförvirring, fylla, förtryck osv osv) bestämmer sig för att stjäla något, så kommer dom alltid att göra det. är befängt och trångsynt. det finns inte många axiom i världen, vilket man inser mer och mer ju älder man blir och ju mer man är beredd att omvärdera sina tidigare "kunskaper". är man inte beredd att omvärdera och utmana det man tror sig veta, så får man leva i en mycket snäv och trist liten värld där inte många får plats. nu är det i o f s en av naturen fiffigt ordnad lösning, för det är nämligen inte många som vill få plats.
men jag är inte den som är den...
lär du mig lite om gäddfiske så ska jag givetvis lära dig en del om annat, kanske lite om perspektiv, reflexion och självinsikt. jag skulle se det som en ynnest och en utmaning att få komma in i din lilla värld och börja baxa upp den lite. även gamla hundar kan lära sig att sitta.Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BBRF Visa inläggOch skulle nu inte ALQ:s försök att snika sig till några gäddtips gå hem, kan jag ju alltid be min moster hjälpa honom...achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanen Visa inläggÄr till nästan hundra på att dessa fina helt jätteärliga människor är till största delen flugfiskemänniskor. Som oftast framhärdar sitt bättre ego i alla debatter man läst. Betackar mig sen tidigare debatter med dessa finfiskare. Kommer ofta med att jag fiskar även andra arter som en ursäkt för att klara debatten.
Nä kosta kulor för att fjanta upp en tam fisk eller nåt dyrt privatvatten.
Är lika löjligt som dom som reser utomlands och skryter med vad det kostade.
Du Elanen, vi kan och vi använder även spinnspö när i fiskar. Det finns ju tillfälle när man inte kan använda flugspöet, men kan vi så använder helst flugspö i vårat fiske.
Men jag fiskar aldrig på eller efter fredad fisk eller på förbjuden tid eller på fredat område och sedan skylla på att jag kör ju C&R så det gör ju inget eller yrkesfiskarna tar ju mycket mer eller annan typ av ursäkt, för det är bara ursäkter för ni vet att har gjort ett fel.
Tumlarentrolling är livet
Kommentera
-
Tumlaren, du kan inte komma ifrån att det oftast är prickfiskare som alltid ska tala om vad som är rätt och fel.
Speciellt är dom ju världsbäst på att få sin talan om allt som gäller älvar och andra vatten där det simmar fiskar med fettfenor. Det beror på syvene och sist på att det inte är dom fattiga människorna som är beslutfattare.
Och i den skaran har du till största delen flugfiskare.
Eller vill du påskina att det är karpmetare, abborrjiggare, göstrollare och kanske nån sarvfiskare som sitter i Djursholm, Danderyd, Vaxholm, Lidingö, och på Östermalm och har makten inom sportfisket.
Bromans polare är inte direkt av den börden (äger fjärilshuset).
Inte heller våran andra fiskvärdsprofil som åker ut med guider och skall verka proffsig (glömt namnet på bägge). Är väl inte killen direkt från Fiskesnack som gör dessa program med tunn plånbok. Golfare och flugfiskare är i samma båt och har närmare till makten än mörtmetaren. Om du vill påskina nåt annat är du bara löjlig. För det är så allmänt känt att du inte kan förneka det.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanen Visa inläggTumlaren, du kan inte komma ifrån att det oftast är prickfiskare som alltid ska tala om vad som är rätt och fel.
Speciellt är dom ju världsbäst på att få sin talan om allt som gäller älvar och andra vatten där det simmar fiskar med fettfenor. Det beror på syvene och sist på att det inte är dom fattiga människorna som är beslutfattare.
Och i den skaran har du till största delen flugfiskare.
Eller vill du påskina att det är karpmetare, abborrjiggare, göstrollare och kanske nån sarvfiskare som sitter i Djursholm, Danderyd, Vaxholm, Lidingö, och på Östermalm och har makten inom sportfisket.
Bromans polare är inte direkt av den börden (äger fjärilshuset).
Inte heller våran andra fiskvärdsprofil som åker ut med guider och skall verka proffsig (glömt namnet på bägge). Är väl inte killen direkt från Fiskesnack som gör dessa program med tunn plånbok. Golfare och flugfiskare är i samma båt och har närmare till makten än mörtmetaren. Om du vill påskina nåt annat är du bara löjlig. För det är så allmänt känt att du inte kan förneka det.
Kommentera
-
Calle X, nä speciellt när man lever i en skyddad värld. Ta och se dig runt så förstår du hur världen fungerar. Du tror kanske att hos moderaterna (dom fattiga) så är det mest av gäddfiskare eller karpmetare.
Vakna upp och använd skallen.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanen Visa inläggCalle X, nä speciellt när man lever i en skyddad värld. Ta och se dig runt så förstår du hur världen fungerar. Du tror kanske att hos moderaterna (dom fattiga) så är det mest av gäddfiskare eller karpmetare.
Vakna upp och använd skallen.
Kommentera
-
Nu handlar det inte om du och några till som spelar golf är åt vänster. Lite mer trodde jag du fattade av innebörden vad jag skrev. För att vara akademiker är väl inte lika med moderat. Meningen med det jag skrev var att man måste tänka först. Men vill man inte eller kan är det ju lönlöst att argumentera. Så lev i din egen föreställning och tro att i maktens korridorer springer det specimenfiskare, gäddmetare i massor, eller pimpelfiskare.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 026 visningar
1 gilla
|