Lite anmärkningsvärt att en "sportfiskare" typ Scanner...Lätt faller in på yrkesfiskares argument...Typ, fiska på det är alla sportfiskare/"miljömuppar" som har fel...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Välkänd guide tjuvfiskade
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Scanner Visa inläggTvärtom!
Mega bra fiske efter gädda överallt i Sverige, med undantaget Stockholms södra skärgård, Kalmarsund samt delar av Öland, Gotlands kuststräckor.
Tror mig veta vem guiden är. Men alla är oskyldiga tills de bevisats om motsatsen. Min uppfattning är att det åtalet läggs ner. Skäl (ringa brott).
MVH Scanner
Tumlarentrolling är livet
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Tumlaren Visa inläggDu Scanner rättväsendet lägger ner alla åtal som gäller olaga fiske, men det detär bara att överklaga beslutet så tas det upp igen och de skyldiga blir dömda för brottet. Har själv säkerligen 10 st sådana fall som har lagts ner på grund av ringa brott, men som har överklagats till överåklagaren och de skyldiga har blivet dömda till dryga bötesstraff. Alla brott skall beivras även ringa, vanliga åklagare lägger ner alla dessa mål för de är inte intressanta.
Tumlaren
Kan man som privatperson överklaga alla allmänna åtal även om man inte är inblandad?
Om det är så som du säger borde man då inte anmäla åklagaren för lättja om de lägger ner fall som sedan ger ett straff?Ola
Kommentera
-
Scanner
Ursprungligen postat av Hemi Visa inläggLite anmärkningsvärt att en "sportfiskare" typ Scanner...Lätt faller in på yrkesfiskares argument...Typ, fiska på det är alla sportfiskare/"miljömuppar" som har fel...
Fiska absolut inte ål, upplands landskapsfisk asp, ge katten i malarna.
Hälleflundra har hamnat på röda listan. Låt bli.
Så jag håller absolut inte yrkesfiskarna bakom ryggen, tvärtom!
Men gädda tål fisketryck.
Om du ska hålla dig till konsekventa argument SKA vi inte värna om gädda då faller våra argument när det gäller de arter som behöver vår omvårdnad.
Vem lyssnar på oss då?
För att hålla tråden så kan även en privatperson föra ett åtal vidare.
Vanligt att man bildar sk. karteller för att lättare föra sin talan.
Exempel, juridiska processer mot tobaksbolag, läkemedelsföretag, felaktiga uppsägningar, förtalsfall mot kändispressen m.m.
Så är någon intresserad att föra en talan, åtal vidare mot guiden så varsågod.
Men min uppfattning är fortfarande att den kommer att läggas ner pga ringa skäl.
MVH Scanner
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Scanner Visa inläggTvärtom!
Mega bra fiske efter gädda överallt i Sverige, med undantaget Stockholms södra skärgård, Kalmarsund samt delar av Öland, Gotlands kuststräckor.
Tror mig veta vem guiden är. Men alla är oskyldiga tills de bevisats om motsatsen. Min uppfattning är att det åtalet läggs ner. Skäl (ringa brott).
MVH Scanner
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Tumlaren Visa inläggDu Scanner rättväsendet lägger ner alla åtal som gäller olaga fiske, men det detär bara att överklaga beslutet så tas det upp igen och de skyldiga blir dömda för brottet. Har själv säkerligen 10 st sådana fall som har lagts ner på grund av ringa brott, men som har överklagats till överåklagaren och de skyldiga har blivet dömda till dryga bötesstraff. Alla brott skall beivras även ringa, vanliga åklagare lägger ner alla dessa mål för de är inte intressanta.
Tumlaren
Ha ha ha ha Franco och andra fascister skulle älskat dina ord.
Ordning och reda, ALLA BROTT SKALL BEIVRAS MM.
Det är bra med lag och ordning men det skulle vara bättre om snuten kunde ge böter direkt som vid trafikbrott. Mina skattepengar skall inte behöva gå till att sätta dit en tjuvfiskare som fiskat på fel ställe eller med för många spön.
Finns så mycket annan värre brottslighet att lägga pengarna på.
Så många här som vill framstå som änglar, men skulle man skärskåda er innersta väsen skulle man bli rädd.
Undra om poliserna i Rosengård och Botkyrka arresterar killarna om de metar med för många spön? För alla brott skall ju beivras.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inläggHa ha ha ha Franco och andra fascister skulle älskat dina ord.
Det är bra med lag och ordning men det skulle vara bättre om snuten kunde ge böter direkt som vid trafikbrott. Mina skattepengar skall inte behöva gå till att sätta dit en tjuvfiskare som fiskat på fel ställe eller med för många spön.
Så många här som vill framstå som änglar, men skulle man skärskåda er innersta väsen skulle man bli rädd.
Undra om poliserna i Rosengård och Botkyrka arresterar killarna om de metar med för många spön? För alla brott skall ju beivras.
Kommentera
-
De fredade områdena i Sthlms skärgård är resultatet av samtliga repesentanters beslut, vattenägare, sportfiskare, lokala yrkesfiskare, myndigheter..+ uppföljning, värdering ...närmast ett unikt samarbete......Mycket glädjande för framtiden...Att fiska på sådana fredade områden är ett solklart brott..kriminellt. Totalt emot allmänt rättsmedvetande..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inläggHa ha ha ha Franco och andra fascister skulle älskat dina ord.
Kommentera
-
Jag undrar vad du hade sagt om du har satsat ett par hundratusen och en hel vinters arbete på ca 10 man med grävmaskiner och sätter i fisk för att klubben skall ha någonstans att fiska efter "ädelfisk" och sen det står en del folk som varken är medlemmar i klubben eller betal fiskekort och tar upp all fisk, visst för fxn jag är ju fasist som vill sätta dit dessa mäniskor låt dem för fxn fiska hur de vill jag är ju löjlig som bara vill skydda vårat vatten och allt idellt arbete och pengarna som vi har lagt ner.
Låt aldrig mej komma på dej med olaga fiske, jag kommer att följa upp så att du blir åtalad och bötesförlagad.
Tumlarentrolling är livet
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 016 visningar
1 gilla
|