Välkänd guide tjuvfiskade - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Välkänd guide tjuvfiskade

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Giriga smålänningar ! De skall då gnälla om allt, att de inte spärrar av hela kalmarsund så de kan få sitta själva å runka i vassen !
    Om det nu är fiskdöd där nere, så är det ju lika bra å fiska upp skiten då, istället för att låta dem svälta ihjäl pga slut föda !! Om de nu har sabbat sin egna miljö där nere så hårt att fisken inte kan föröka sig, så tror jag inte ett förbud hjälper till att de skall få mat i tidig ålder.

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
      Giriga smålänningar ! De skall då gnälla om allt, att de inte spärrar av hela kalmarsund så de kan få sitta själva å runka i vassen !
      Om det nu är fiskdöd där nere, så är det ju lika bra å fiska upp skiten då, istället för att låta dem svälta ihjäl pga slut föda !! Om de nu har sabbat sin egna miljö där nere så hårt att fisken inte kan föröka sig, så tror jag inte ett förbud hjälper till att de skall få mat i tidig ålder.
      Wow du!
      Senast ändrad av Brunte; 2007-04-18, 15:20. Anledning: stavning
      Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Jag kör både för fort, och köper "fulöl" emellanåt.. Och har sällan kallats för "bror duktig".. Men nog fan smakar det illa när guider, eller allmänt kända profiler tjuvfiskar! Och att alltid behöva sköta sig är väl priset ni får betala. Bedriver man en näringsverksamhet inom sportfiske, och tjuvfiskar! Så ser det inte spec. seriöst ut i mina ögon..

Konsekvenserna vid tjuvfiske beror väl på vilket humör kbv är på..

Är ganska säker på att den primära orsaken till fiskestoppet är att sätta p för dom fasta redskapen.. Beskådade själv kbv förra våren när dom slet upp nät efter nät i Pataholmsviken

Och som "gluggen" skrev tidigare.. Nog fan kliar det i fingrarna. Och visst, det kan hända att även jag tidigare år inte kunnat hålla mig borta från mina hemmavatten.. Men som sagt, 99,9% av Sveriges sportfiske nissar har inte en susning om vem jag är! Och har med andra ord inte samma "krav" på mig att föregå med gott exempel..

Sen att dra paralleller med att alla smålänningar är dryga, snikna bönder, är ungefär lika korkat som om jag tyckte att alla 08:or var vanskapta idioter hela högen. Eller att alla Norrlänningar var alkolister, med en vokabulär som begränsar sig till " joo men visst"

Och visst är det mer fisk i sundet nu, än va det va för några år sen. Men långtifrån va det var i slutet på 80-talet..

//Abel
        http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Kalmarsund håller bra med gädda !!! men det är ju ingen direkt nyhet !?
          Så mycket folk som kommer hit för att fiska gädda o abborre dom senaste åren har det aldrig varit ! jävligt trevligt faktiskt

Men sen finns det ju idioter överallt.Absolut får man själv ta konsekvenserna om man tjyvfiskar o ingen annan !! Har själv syndat ! men är det stopp så får man försöka följa det ! fixat det en så länge i år men det kliar !! Förlagt fisket utanför freds zonen !

Vilket tar en 1 tim med bil åt vardera håll så det är inte så jävla blodigt !
          Men fiskestoppet här nere har definitivt gett resultat ! kan man inte säga annat !! och det tror jag alla som fiskat här nere under 90 talets början vet!!Då de var riktigt kass på vissa ställen ! Men sen så har väl kommunen börjat göra det dom är ålagda o göra med !! sköta vikar o vattendrag !!

Men till ämnet om den där guiden nu ! Vidhåller att man är ett rikspucko om man har eller jobbar för ett företag som bedriver guidning !! Är ju definitivt inte bara en själv det drabbar !! Sen skiter ja fullständigt i dom som tjyvfiskar ! Men när man hör en del gnälla o skälla över att dom varit ute och C/R en dag under rådande fiskestopp o sett korkar o dunkar med ryssjor o nät o allt vafan det nu är !! för kan vi tjyvfiska så kan ju dom eller !? Blir bara trött !! ÄR SOM ATT GE FAN I ATT RÖSTA O SEN GNÄLLA ÖVER POLITIKEN.

Tjyvfiska på så det dånar om det!! Men gnäll inte när Orvar kommer med sina korkar o fläskar ut i viken för kan vi o jag säger vi så kan han !!!!! Fan ska man me lagar o bestämmelser till !!!??( äckligt stor dos ironi !) Ditt är mitt mentaliteten kräks ja på !!Har jag på jobbet o dom är där dom ska !!

Jag är för det där jävla sura stoppet för det ger resultat ! o gör det så jag kan fiska till ålderdomen o jag får åka en bit under 2 mån så fine !! Kan vara svårt o hålla fingrarna ur syltburken men vi får fan inte gny som en skitunge när farbror Orvar också vill ha då !! Fan vi kanske ska försöka föregå med hyfsat gott omdöme när det gäller det här som vi håller på med !! eller !?
          Senast ändrad av Fredrik"Gluggen"Radsby; 2007-04-18, 16:33.
          RODDAN

Kommentera

Ur en annan synvinkel, vilket också är en bidragande faktor för mig personligen om varför jag aldrig skulle fiska mot lag och rätt; hur jävla kul hade det varit att landa en trofé och vetat att man inte gjort det på sportfiskemässiga grunder och dessutom utan ett regelrätt motstånd i form av laglydiga konkurrenter. Jävligt dålig stil är det att tjuvfiska, men än värre att skryta om det!

/MT

Kommentera

Abelsson och "Gluggen" ..Words...

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
                Jag tycker det mest tragiska är alla som spelar Bror duktig.
                Är alla här på fiskesnack så jävla laglydiga? Är det ingen som kör för fort? Det dör ca 50 barn om året i trafiken för att folk inte håller hastigheter. Är det någon som röker en braja ibland, som stödjer grov brottslighet mm.
                Skattar alla här för varenda krona? Köper ni smugglad alkohol från Europa?
                Tvättar ni och diskar med miljövänliga medel eller låter ni skiten rinna ut i våra vatten.

Ni är så jävla prettoduktiga allesammans, om våra förfäder varit som ni skulle vi aldrig ha demokrati.
                Visst man kanske inte skall tjuvfiska men om man gör det får man ta konsekvenserna.
                Jag blev nyligen tagen av Kustbevakningen i Småland, inte fan är det brist på gädda i området och jag står för det.
                Hur kul vore det fiska på fisktomma vatten, Gluggen Radsby vet också om at vissa av de fredade vatten som finns i K-Sund har mer gädda än man kan ana. Dessutom åkte jag inte fast utan blev bara tillsagt lämna området vilket man givetvis gör.
                Kustbevakarna var sjysta snubbar som insåg att det var gnälliga bönder utan liv som ringer polisen så fort de ser en främling. Men det är bara gilla läget och ta konsekvenserna. Men det är ju helt klart värre om man är guide för då drabbar det även kunderna. Finns många brott man kan göra som inte drabbar någon annan och inte tjänar någon annans syften.
                Ser fram mot sommarens tjuvfiske efter kräftor, åker man dit tja då gör man.
                Kanske vore vettigare om polisen jagade våldtäktsmän eller mördare men det är ju svårare såklart.

Men ni är så laglydiga gossar allihopa!
                Jag sade ju till dig och de andra i Attitude gänget att ni skulle undvika fiskeförbudsområdet i förväg.

Innan ni åkte.

Medveten handling är värre.

MVH Scanner

Kommentera

vore det inte bättre att förbjuda allt fiske året om som inte är c&r ??

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
                    Abelsson och "Gluggen" ..Words...
                    Hej Hemi och alla andra debattörer; Vi får nog dra åtskilliga varv till på den här veven! Har fiskerikonsulenterna tillsammans med länsstyrelserna i respektive län utarbetat och i kungörelser preciserat fredade, skyddsvärda områden för att skydda abborren, gäddan, gösen, laxen, öringen och andra fiskar under respektive arts lektider bör vi vanliga sportfiskare och även fiskeguider som fiskar med spö och lina efter bästa förmåga försöka rätta oss efter de bestämmelser och lagar som råder.

Jag minns att för inte så många år sedan, före år 1972, var det förbjudet att spinnfiska efter gädda den 1 maj - 16 juni i Östersjön i Stockholms län, Södermanlands län och Uppsala län.

Fångst av gös i exempelvis Hjälmaren var förbjuden under tiden 18 - 31 maj.

I insjöar och vattendrag inom Södermanlands län var fångst av lax, öring och bäckröding förbjuden 1 september - 31 december.

Det fanns massor av lokala stadgor och länsstadgor förr som alla hade som gemensamt mål att skydda fisken under lektiden.

Under senare år har nya, tidsmässigt bundna skyddsområden bildats för att
                    försöka rädda och återskapa bestånden av ovan nämnda skyddsvärda fiskarter.
                    One day spent fishing adds another day to your life!
                    Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av krus Visa inlägg
                      Som guide är det alltid intressant att läsa vad folk tycker. Ofta har folk starka negativa åsikter och påstår att guiderna tjuvfiskar och missköter sig.

Sällan talas det om att vi bidrager med utsättning av gös, öring etc, bidrager med statistik till myndigheterna om återfångst av utsatt fisk, bidrager till att utvecka fiskemetoder som efter en tid kommer alla till gagn, hittar på nya beten mm mm. Hur många är det inte som kommer börja Tail-fiska denna vår tex?

Guiderna är starka lobbyister som vill bevara det fria fisket men kanske införa fångstbegränsning för att motverka utfiskning.

Jag vill även påstå att guider är som folk är mest - olika. Det finns guider som missköter sig och det finns privatpersoner som missköter sig. Det finns guider som tjuvfiskar och det finns privatpersoner som tjuvfiskar. Till slut är det alltid den egna moralen som sätter gränsen - inte huruvuda man är guide eller inte.

Jag vet inte heller vem det är som åkt fast, men oavsett vem det är borde han vetat bättre. Jag vet dock att det inte var någon ur min firma. Men ryktet kommer garanterat snart ut.

Ring mig om ni vill med ut på lite trevligt och lagligt fiske!!

Hälsningar
                      Anders Krus
                      Det var bra skrivet av dig,bäst var det om guider är olika,jag håller fullständigt med dig.Jag har också mycket goda erfarenheter av guider och vill inte att alla ska dras över samma kam,dom flesta utvecklar fisket för många andra.Många på detta forum har starka åsikter och vi har ju olika åsikter om saker,det skulle vara trevligt med större tolerans för andras åsikter.skitfiske på dig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 016 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art