Välkänd guide tjuvfiskade - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Välkänd guide tjuvfiskade

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av mikwed Visa inlägg
    Under söndagen ertappades en erkänt duktig guide med att tjuvfiska på söderfladen som är fredad,kustbevakningen gjorde beslag på utrustningen och rapporterade alla tjuvfiskare.Kustbevakningen tog också två båtar för tjuvfiske på fredat vatten vid villingen under lördagen.Jag kan tycka att moralen är rätt dålig bland gäddfiskare om man inte ens respekterar fredningsområden.
    Ni skulle bara se hur trollingfisket i NV bedrivs! Ni snackar om enstaka tjuvfiske, här snackar vi MÅNGA båtar hela våren som ligger och trollar där man inte får. Blockerar sjöfarten i trånga farledssund m.m (Inte för det är så mkt trafik)

MEN det krävs bara att en närboende blir lite grinig och sedan kan det vara byebye, dom har ju ett mkt slagkraftigt argument. Är garanterat bara en tidfråga tills hela båtar med utrustning för tusentalskr. kommer börja plockas av fisketillsynen...
    Senast ändrad av Flodebanan; 2007-04-16, 15:32.
    sigpic

Kommentera

Ska man säga !? Kliar själv i fingrarna att dra ut i sundet här men man får fan ta sig i kragen o försöka föregå med gott ex. Visst C/R är inte ett fiskeredskap. men samtidigt så märker ju en annan att det där envisa stoppet fungerar för smågäddor o små abborrar har börjat komma tillbaka i kalmarsund.
      Sen är fiskestoppet inte allt !! men visst ger det resultat !! kan man inte säga annat !! Sen om man är en profil eller känd person i sportfiske kretsar så är man ju ett riks pucko om man tjyvfiskar !!
      RODDAN

Kommentera

Ursprungligen postat av Fredrik"Gluggen"Radsby Visa inlägg
        Ska man säga !? Kliar själv i fingrarna att dra ut i sundet här men man får fan ta sig i kragen o försöka föregå med gott ex. Visst C/R är inte ett fiskeredskap. men samtidigt så märker ju en annan att det där envisa stoppet fungerar för smågäddor o små abborrar har börjat komma tillbaka i kalmarsund.
        Sen är fiskestoppet inte allt !! men visst ger det resultat !! kan man inte säga annat !! Sen om man är en profil eller känd person i sportfiske kretsar så är man ju ett riks pucko om man tjyvfiskar !!
        Fiskestoppet har ju förmodlingen införts av en anledning,och det var någon som tidigare skrev om att såga av den gren man sitter på.Jag tycker det är tråkigt att man hör så många exempel på guider som missköter sig på olika sätt,dom borde vara för att gynna det fria fisket och lära sina kunder hur det ska gå till och inte vara dom största bovarna själva.Det vore att gynna sig själva i det långa loppet och inte så kortsiktigt.Nu håller ju seriösa guider på att organisera sig och man kan ju hoppas det kommmer något gott ur det.

Kommentera

Jag tror att fiskeguiderna håller på att bidraga starkt för att det fria fisket skall försvinna.Där jag bor missköter sig dem ideligen! Flera kända guider som tex trollar långt inne på enskilt vatten,har sett dem gå i land på folk's strandtomter,lämnar oftast ingen som helst hänsyn till övriga fiskare,mm...

Tag bort dem tycker jag.

Kommentera

Ingen som vet vem/vilka som åkte dit än?

Mvh
            Keep talking about me, You are just making me famous..
            MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
            www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av janke Visa inlägg
              Jag tror att fiskeguiderna håller på att bidraga starkt för att det fria fisket skall försvinna.Där jag bor missköter sig dem ideligen! Flera kända guider som tex trollar långt inne på enskilt vatten,har sett dem gå i land på folk's strandtomter,lämnar oftast ingen som helst hänsyn till övriga fiskare,mm...

Tag bort dem tycker jag.
              Det kan bli svårt att förbjuda guider,en del är ju både duktiga och sköter sig,men du kunde ringa till kb om du ser folk som missköter sig med trolling tex kb har kommit igång bra med tillsyn och försöker hålla efter dessa avarter av guider.Hänsyn är tyvärr nånting inte alla förstår,fria fisket är precis som med allemansrätten något folk tar för givet och inte förstår att man kanske inte ska missbruka det då det kan försvinna.

Kommentera

Som guide är det alltid intressant att läsa vad folk tycker. Ofta har folk starka negativa åsikter och påstår att guiderna tjuvfiskar och missköter sig.

Sällan talas det om att vi bidrager med utsättning av gös, öring etc, bidrager med statistik till myndigheterna om återfångst av utsatt fisk, bidrager till att utvecka fiskemetoder som efter en tid kommer alla till gagn, hittar på nya beten mm mm.

Guiderna är starka lobbyister som vill bevara det fria fisket men kanske införa fångstbegränsning för att motverka utfiskning.

Jag vill även påstå att guider är som folk är mest - olika. Det finns guider som missköter sig och det finns privatpersoner som missköter sig. Det finns guider som tjuvfiskar och det finns privatpersoner som tjuvfiskar. Till slut är det alltid den egna moralen som sätter gränsen - inte huruvuda man är guide eller inte.

Jag vet inte heller vem det är som åkt fast, men oavsett vem det är borde han vetat bättre. Jag vet dock att det inte var någon ur min firma. Men ryktet kommer garanterat snart ut.

Ring mig om ni vill med ut på lite trevligt och lagligt fiske!!

Hälsningar
                Anders Krus
                Senast ändrad av krus; 2008-11-12, 13:51.
                Anders Krus - www.skargardsfiske.se

Kommentera

Ursprungligen postat av mikwed Visa inlägg
                  Under söndagen ertappades en erkänt duktig guide med att tjuvfiska på söderfladen som är fredad,kustbevakningen gjorde beslag på utrustningen och rapporterade alla tjuvfiskare.Kustbevakningen tog också två båtar för tjuvfiske på fredat vatten vid villingen under lördagen.Jag kan tycka att moralen är rätt dålig bland gäddfiskare om man inte ens respekterar fredningsområden.
                  Hej Mikwed; Personligen tycker jag att det är synd om laglydiga fiskeguider om en i skrået tjuvfiskar på fredade vattenområden. Ett ruttet äpple i korgen har förmågan att få alla andra äpplen i korgen att ruttna!
                  Go for the Big Ones!
                  Old Firehand

Kommentera

Jag tycker det mest tragiska är alla som spelar Bror duktig.
                    Är alla här på fiskesnack så jävla laglydiga? Är det ingen som kör för fort? Det dör ca 50 barn om året i trafiken för att folk inte håller hastigheter. Är det någon som röker en braja ibland, som stödjer grov brottslighet mm.
                    Skattar alla här för varenda krona? Köper ni smugglad alkohol från Europa?
                    Tvättar ni och diskar med miljövänliga medel eller låter ni skiten rinna ut i våra vatten.

Ni är så jävla prettoduktiga allesammans, om våra förfäder varit som ni skulle vi aldrig ha demokrati.
                    Visst man kanske inte skall tjuvfiska men om man gör det får man ta konsekvenserna.
                    Jag blev nyligen tagen av Kustbevakningen i Småland, inte fan är det brist på gädda i området och jag står för det.
                    Hur kul vore det fiska på fisktomma vatten, Gluggen Radsby vet också om at vissa av de fredade vatten som finns i K-Sund har mer gädda än man kan ana. Dessutom åkte jag inte fast utan blev bara tillsagt lämna området vilket man givetvis gör.
                    Kustbevakarna var sjysta snubbar som insåg att det var gnälliga bönder utan liv som ringer polisen så fort de ser en främling. Men det är bara gilla läget och ta konsekvenserna. Men det är ju helt klart värre om man är guide för då drabbar det även kunderna. Finns många brott man kan göra som inte drabbar någon annan och inte tjänar någon annans syften.
                    Ser fram mot sommarens tjuvfiske efter kräftor, åker man dit tja då gör man.
                    Kanske vore vettigare om polisen jagade våldtäktsmän eller mördare men det är ju svårare såklart.

Men ni är så laglydiga gossar allihopa!

Kommentera

"Ni är så jävla prettoduktiga allesammans, om våra förfäder varit som ni skulle vi aldrig ha demokrati."

om våra förföder vore som oss skulle vi nog aldrig blivit till
                      Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 016 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art