Välkänd guide tjuvfiskade - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Välkänd guide tjuvfiskade

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Bongoloid Visa inlägg
    Nån som vet hur allvarligt polisen ser på att man har fiskat på fågelskyddat område? Jag och två kompisar fiskade utan vetskap på just ovannämnda område och naturligtvis så fick kustbevakningen syn på oss. Vi gick aldrig i land utan fiskade från båt som man kan ju tycka det är lite löjligt att bli rapporterad för det..
    Har ni blivit rapporterade har polisen gjort sin sak. Rapportens och edra vidare öden i den här saken avgör därefter åklagaren. Bedömer denne att det på grund av brottets ringa art inte bör bli åtal, så är faran i princip över för er.

Endast om någon överklagar åklagarens eventuella nedläggningsbeslut, går ärendet vidare och naturligtvis också om åklagaren inte lägger ner ärendet utan anser brottet vara värt att gå vidare med.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Nån som vet hur allvarligt polisen ser på att man har fiskat på fågelskyddat område? Jag och två kompisar fiskade utan vetskap på just ovannämnda område och naturligtvis så fick kustbevakningen syn på oss. Vi gick aldrig i land utan fiskade från båt som man kan ju tycka det är lite löjligt att bli rapporterad för det..
      Afan! Det är skyddsområde utan för löddeås mynning också men det trodde jag bara gällde beträdnad...

Kommentera

• Tumlaren, du skriver precis så jag menar att flugfiskare ser på sig själva. Lite bättre i allt. Läs en gång till hur du skrivit om du då inte förstår.
        Är det för mig att konstatera det jag redan visste. Älvar och andra prickfiskevatten är det bara riktigt folk som håller på med. Andra fiskevårdsföreningar som sköter om vatten är det inte i samma klass kan man ju lätt utläsa av hur du formulerar dig.
        Tur att det finns andra som ser saker ur en annan synvinkel.
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

• PS, är förresten med i Sportfiskarna. Makthavarna lägger fram propositioner i riksdagen om nya lagar hela tiden. Och kommer det lagar som inte är förenliga med folks medvetande. Gör dom uppror och trotsar. Typ ett dåligt beslut om att freda ett vatten utan god grund som exempel. Finns ju ett tokbeslut om ålen som du kanske vet.
          Men att jag ska behöva förklara saker för dig är väl att ta i. Hoppas att du själv kan lägga ihop två och två.

Kommentera

• BeBest<<

Då borde ju rimligvis åklagaren ha andra grövre brott att tag i kan man tycka.

CalleX<<

Det trodde vi oxå gällde angående fågelskydd men inom en radie på 100 meter gällande området får man inte vistas..
            http://nypanfishingteam.blogg.se

Kommentera

BeBest<<

Det trodde vi oxå gällde angående fågelskydd men inom en radie på 100 meter gällande området får man inte vistas..
              Det blir nog bara en böteslapp. Har bekantas bekanta som råkat ut för liknande.
              Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

• [QUOTE=Bongoloid;264684]BeBest<<

Då borde ju rimligvis åklagaren ha andra grövre brott att tag i kan man tycka.

QUOTE]

Vad åklagaren släpper eller inte släpper vet vare sig du eller jag i förväg. Tycker han att det är värt att pröva ett åtal för att få domstolens syn på saken så gör han det.
                Din eller min bedömning om vad som är stort eller smått bryr han sig inte i.
                (Off topic
                Som du kanske läst tidigare är min bil efter stöld indragen i en större brottsutredning.Detta fick jag veta över en månad efter att bilen hittats och tagits i beslag. För polis och åklagare var det en obetydlighet men för mig var det en stor sak. Detta som ett exempel på olika bedömningssätt.)
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

• Brunte<<

Var det höga böter? Kan inte tänka mig det iaf.
                  http://nypanfishingteam.blogg.se

Kommentera

• Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
                    Tumlaren, du skriver precis så jag menar att flugfiskare ser på sig själva. Lite bättre i allt. Läs en gång till hur du skrivit om du då inte förstår.
                    Är det för mig att konstatera det jag redan visste. Älvar och andra prickfiskevatten är det bara riktigt folk som håller på med. Andra fiskevårdsföreningar som sköter om vatten är det inte i samma klass kan man ju lätt utläsa av hur du formulerar dig.
                    Tur att det finns andra som ser saker ur en annan synvinkel.
                    Trodde att du kunde ana ironi i mitt inlägg vad beträffande flugfiskarnas ärlighet, men det var att begära för mycket. Men jag kan inte förstå vad du har imot flugfiskare, vi accepterar vad ni spinnerfiskare sysslar med i erat jerkabaitfiske eller vad ni nu sysslar med. Vi bryr oss inte ett dugg om detta, bara ni inte tjuvfiskar i våra vatten. Med detta menar jag inte bara våra privata vatten, utan de vattnen som vi fiskar i så att ni fördrävar för oss.
                    Att fiskeriverket har en del inkompetet personal det vet väl alla som sysslar med sportfiske. De går ju i yrkefiskarnas ledband.
                    Vad menar du med riktigt folk, är det vanliga yrkesarbetare som jag då du menar. Jag kan inte tänka mig att de som själva förvaltar ett fiskevatten sysslar med olaga fiske, dessutom förringar jag inte alla de som sysslar med fiskevård alla typer av vatten. Vad jag kan förstå så föraktar du alla som fiskar efter prickfisk och som vill lägga ner hur mycket pengar som helst på att åka jorden runt och fiska, men jag har inga fördomar mot någon sportfiskare, så länge han/hon är laglydig.
                    Tumlaren
                    trolling är livet

Kommentera

• Tumlaren, har heller inte ett skvatt emot flugfiskare. Men är ungefär som golfare (bättre idag än tidigare). Alldeles för många snobbar och viktipettrar som huserar hos bägge grupperna.
                      Att det inte gäller alla 100 procent hoppas du förstod, dig inräknat.
                      Känner själv massor med folk som flugfiskar. Men dessa är som dig mer allround i fisket.
                      Vi kan väl göra en undersökning här på Fiskesnack och se hur många högdjur som sitter på den här sajten
                      Kan med stor säkerhet redan nu säga att det nästan är noll.
                      Finns flera hemsidor med bara för flugfiskare.
                      Vet att en känd profil (Gunnar Westin) i flugfisket var inne på Sportfiskarnas forum. Men du ser dom inte här.
                      Därför att det är för många vanliga fiskare här. Det fina folket är på andra ställen på nätet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 211 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art