Välkänd guide tjuvfiskade - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Välkänd guide tjuvfiskade

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
    Men, va fan...Är det så svårt att begripa att det är totalt fel av företrädare för det fria fisket att inte fiska på fredade vatten?...Ge fan ire bara...
    Nu ska petimetern komma fram för att ta bort en dubbel negation:

Men, va fan...Är det så svårt att begripa att det är totalt fel av företrädare för det fria fisket att fiska på fredade vatten?...Ge fan ire bara...

Så där ja! Det var väl så du egentligen menade?
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

• Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
      Nu ska petimetern komma fram för att ta bort en dubbel negation:

Men, va fan...Är det så svårt att begripa att det är totalt fel av företrädare för det fria fisket att fiska på fredade vatten?...Ge fan ire bara...

Så där ja! Det var väl så du egentligen menade?
      Precis..tack!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
        Precis..tack!

Jag delar för övrigt din åsikt.

Kommentera

• Jag fick just veta att jag tjuvfiskat i 15 år . Träffade en gubbe som ägde fiskerättigheterna i nedre delarna av skellefteåälven + en jävla massa mark å skog och som skriver ett 3 årigt avtal i stöten med kommunen om att folk får fiska lax,öring där. Men på de områden jag ibland brukar fiska på har han ej öppnat för allmänheten. Så om han vill skulle han kunna anmäla mig för tjuvfiske Vilket jävla liv det skulle bli om han blev girig och gnällig och förbjöd allt !!
          Kan verkligen en man äga rättigheterna för en hel jävla fjärd ?? Lät ju jävligt skummt.
          Det bästa med det hela va att hans barnbarn hade blivit riktigt eggad i gäddfisket och han skall jag bearbeta om att elda upp deras gamla ryssjor och kasta alla saxar dessa gubbar äger
          Senast ändrad av pasi75; 2007-05-13, 21:05.

Kommentera

• Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
            Tumlaren, du kan inte komma ifrån att det oftast är prickfiskare som alltid ska tala om vad som är rätt och fel.
            Speciellt är dom ju världsbäst på att få sin talan om allt som gäller älvar och andra vatten där det simmar fiskar med fettfenor. Det beror på syvene och sist på att det inte är dom fattiga människorna som är beslutfattare.
            Och i den skaran har du till största delen flugfiskare.
            Eller vill du påskina att det är karpmetare, abborrjiggare, göstrollare och kanske nån sarvfiskare som sitter i Djursholm, Danderyd, Vaxholm, Lidingö, och på Östermalm och har makten inom sportfisket.
            Bromans polare är inte direkt av den börden (äger fjärilshuset).
            Inte heller våran andra fiskvärdsprofil som åker ut med guider och skall verka proffsig (glömt namnet på bägge). Är väl inte killen direkt från Fiskesnack som gör dessa program med tunn plånbok. Golfare och flugfiskare är i samma båt och har närmare till makten än mörtmetaren. Om du vill påskina nåt annat är du bara löjlig. För det är så allmänt känt att du inte kan förneka det.

Herregud, vilka problem du måste ha, blanda in makthavarna i fisket, va fxn har de med erat tjuvfiske och göra, sen för det andra så är din röst lika mycket värd hos sportfiskarna även om du inte flugfiskar efter "prickfisk". Tro mej jag vet att det är så, men du kanske inte är medlem. Är du det så kan du och dina fiskekompisar gå på årsmötet och rösta fram era kandidater som inte är "flugfiskare", men för det mesta så lyser ni med er frånvaro som vanligt. Det är ju lättare att sitta sidan om och gnälla på prickfiskare.

Att det är "flugfiskare" som mest hörs når det gäller vatten är nog för att de jobbar mest med vattenvård, kolla hos sportfiskarna vem som ansöker om bidrag för vattenvård. Att det sen är våra älvar och åar som det talas mest om är för att de är de som mest fördärvade, dels genom kraftverken , dels genom timmerflottningen, dels genom utdikningar. Att flugfiskarna sen jobbar mest med prickfisk i sitt projekt är för att det är den fisk som de mest fiskar efter, men tänk på att vid alla projket som gynnar prickfisken även brukar gynna alla de andra arterna också som förkommer i våra vatten dels för att de blir friskare samt att det alltid finns vatten i vattendragen efter restureringen.

Jag själv tillhör inte makthavarna, utan är vanlig arbetare som börja jobba kl 07.00 varje vardag.

Att flugfiskare som du påstår gårna vill påtala för andra vad som är rätt eller fel, kanske kan beror på att vi är ärligare än vissa andra är, vad vet jag. Men kom inte blanda in makthavarna för att du tror att de bara sysslar med flugfiske.
            tumlaren
            trolling är livet

Kommentera

• JA det e ju inte första eller sista gången det händer.

Var med om att se en av våra kanske mest välkända fiskeguider stå precis vid mynningen till en av våra havsöringsförande åar för för bara något år sedan. Då hade man med sig 3 pers i båten som allihop stod och kastade.
              Tycker det är förjävligt att man ska marknadsföra sig med garanterad fångst om man blir tvungen att ta till sådana metoder...
              Har ett brinnade intresse för UL-fiske och då speciellt Fluga. Fördriver fiske fria dagar med Flugfiske och Spöbyggnad.

Kommentera

Ok, dessutom är du mitt nya svenskaläraret ;-)

Kommentera

Hej BeBest & Hemi; Finns det en liten plats åt mig i båten eller på strandkanten har ni en till i gänget här!
                  One day spent fishing adds another day to your life!
                  Old Firehand

Kommentera

• Nån som vet hur allvarligt polisen ser på att man har fiskat på fågelskyddat område? Jag och två kompisar fiskade utan vetskap på just ovannämnda område och naturligtvis så fick kustbevakningen syn på oss. Vi gick aldrig i land utan fiskade från båt som man kan ju tycka det är lite löjligt att bli rapporterad för det..
                    http://nypanfishingteam.blogg.se

Kommentera

• Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                      Hej BeBest & Hemi; Finns det en liten plats åt mig i båten eller på strandkanten har ni en till i gänget här!
                      One day spent fishing adds another day to your life!
                      Old Firehand
                      Det ska nog gå för sig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 025 visningar