Välkänd guide tjuvfiskade - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Välkänd guide tjuvfiskade

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Abelsson Visa inlägg
    Tyvär...! Nån som kände nån kanske??? eller ha jag fel???
    Ja du har fel, kan aldrig tänka mig att "nån kände nån". Jag antar att kustbevakningen är tuffare mot nätfiskare och frysfyllare.
    Men men ska givetvis följa de regler som gäller, samtidigt är det synd att det inte införs någon form av fångstbegränsning inom det fria fisket. Jag tror det skulle göra stor nytta för förekomsten av gädda och abborre på de ställen där det är dåligt. Det bonkas friskt längs våra kuster av både inhemska fiskare och utländska turister. Varför tillåts det?

Kommentera

• Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
      Ja du har fel, kan aldrig tänka mig att "nån kände nån". Jag antar att kustbevakningen är tuffare mot nätfiskare och frysfyllare.
      Men men ska givetvis följa de regler som gäller, samtidigt är det synd att det inte införs någon form av fångstbegränsning inom det fria fisket. Jag tror det skulle göra stor nytta för förekomsten av gädda och abborre på de ställen där det är dåligt. Det bonkas friskt längs våra kuster av både inhemska fiskare och utländska turister. Varför tillåts det?
      För att hoppa lite OT för ett ögonblick.. Fick jag bestämma skulle "allemansrätten" endast gälla svenska medborgare! Ev turister som vill nyttja våra vatten får givetvis lösa ett fiskekort med rätt till en viss kvot! KG, vad kostar en vecka i Rugen tex? varför skall våra vatten vara "gratis"??

BTW jo... nån kände nån..

//Abel
      Senast ändrad av Abelsson; 2007-05-11, 21:35.
      http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

• Abel ja han kande kustbevakningen, men de var aldrig i kontakt med dem och da hjalper det inte sa mycket

Kommentera

• ..men faktum kvarstår att som välkänd fiskeguide/företagare/sportfiskare ta ut betalande kunder på fiske på fredade vatten..är fördjälvla dåligt..Hellågt..Såereju...

Kommentera

• ..företrädare för det fria fisket...Jo, ja tackar...

Kommentera

• Hemi, vi hade ingen som betala for fisket i vara batar. Da har du fatt ngt om bakfoten.

Kommentera

• Jenk...syftade på fiskeguiderna som ertappade av K.B tjuvfiskande med kunder/polare i Sthlms skärgårds skyddade områden..Lekområdena..

Kommentera

• Mesar, hur orkar ni ens tjata om tjuvfiske när någon har kört catch and release och antagligen behandlar fisken bättre än allra största klientelet på denna site. Kom igen nu era gösar... en sak om man tjuvfiskar med yrkesfiskeredskap och slaktar fisken, att tjuvfiska med spö är inte något annat än ett stort nöje...

thief-fish hard and go pro
                  Senast ändrad av Lazinko; 2007-05-13, 16:44. Anledning: tackar fiskelennart
                  /Lazinko

Kommentera

• "Trevligt" att vakna upp till ovanstående inlägg, tycker inte det hör hemma här på ett sportfiskeforum hälsar "klientelet"

Kommentera

• Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                      Hej Fiskare; Några viktiga saker har livet lärt mig som exempelvis axiomet en gång tjuv alltid tjuv! Det kanske inte gäller olaga eller olovligt fiske, men fiskar man på av myndigheterna fredade vatten, då har man nog passerat en klar och tydlig gräns. Framgångsrika sportfiskare blir lätt idoler! Barn och ungdomar ser upp till sina idoler och försöker efterlikna dem. Tråkigt nog har ungdomar och framför allt barn lätt att ta efter den som gör fel eller den som vistas i lagens utkanter. Är man en sportfiskare som ungdomar ser upp till, då bör man vara extra försiktig i sina uttalanden och i sitt uppträdande. Själv har jag ibland sagt och gjort saker, helt inom lagens råmärken, som jag bittert ångrat och de har inte alltid varit lätta att ställa till rätta.
                      One day spent fishing adds another day to your life!
                      Old Firehand
                      ha ha ha! du är ta mig fan en av plankets roligaste filurer, en i så total brist på koll att man häpnar. konsekvenserna av ditt "axiom" är ganska lustiga. näru, tjuvfiske må vara dumt, men att förespegla våra ungdomar sånna här dumheter är betydligt värre!

som du i ett kort tillstånd av klarhet konstaterar "Är man en sportfiskare som ungdomar ser upp till, då bör man vara extra försiktig i sina uttalanden och i sitt uppträdande."

lev då upp till ditt eget påbud istället för att gnälla på andra som inte gör det. trovärdigheten (ho ho ho!!!) blir noll och inget annars. att påstå att bara för att någon tex. i ett givet ögonblick (ungdomligt oförstånd, hunger, hämd, sinnesförvirring, fylla, förtryck osv osv) bestämmer sig för att stjäla något, så kommer dom alltid att göra det. är befängt och trångsynt. det finns inte många axiom i världen, vilket man inser mer och mer ju älder man blir och ju mer man är beredd att omvärdera sina tidigare "kunskaper". är man inte beredd att omvärdera och utmana det man tror sig veta, så får man leva i en mycket snäv och trist liten värld där inte många får plats. nu är det i o f s en av naturen fiffigt ordnad lösning, för det är nämligen inte många som vill få plats.

men jag är inte den som är den...
                      lär du mig lite om gäddfiske så ska jag givetvis lära dig en del om annat, kanske lite om perspektiv, reflexion och självinsikt. jag skulle se det som en ynnest och en utmaning att få komma in i din lilla värld och börja baxa upp den lite. även gamla hundar kan lära sig att sitta.
                      Senast ändrad av ALQ; 2007-05-13, 08:46.
                      achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                      \m/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27