Välkänd guide tjuvfiskade - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Välkänd guide tjuvfiskade

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hej !

Ni är för sköna ni lagens väktare, jag gillar speciellt några ord från dig Tumlaren!

….Alla brott skall beivras när de upptäcks, kör jag för fort och polisen tar mej på bar gärning så är det bara att betala böterna och se glad ut. Skylla på andra hjälper inte när man gör något olagligt, det är bara att ta konsekvensen av sitt handlande.

Men se då är vi ju helt överens, jag står för det jag gjort. Alla brott skall ju beivras säger du, du borde då anmäla dig själv när du kör för fort. Om jag tjuvfiskat står jag för konsekvenserna och hymlar inte med det, iof tjuvfiskar jag nästan aldrig så det är inget vardagsproblem direkt. Du däremot talade mot allt det du tidigare skrivit i och med de meningarna. Dessutom undrar jag vad det där skylla på andra kommer ifrån? Jag har tagit på mig ansvaret att jag fiskade på fredat vatten, jag har inte nämnt någon annan än mig själv vid namn. Jag har inget med guider eller annat att göra utan stod för det istället för att det skall bli skitsnack.
    Men jag tycker vi angriper problemen från fel håll, vi är inte ett stort problem för gäddan. Så många av dagens fiskare som använder C&R och det fungerar utmärkt. Att däremot köra runt med en gammal tvåtakts Suzuki som Tumlaren är ett stort jävla problem. Att våra bilar dödar våra fiskar är ett stort jävla problem mm. Hela skiten är en sån jävla fånig I-Lands fråga. Jag älskar fiska och allt runt omkring, visst det har hänt jag tjuvfiskat men det är jävligt sällan. Och skulle inte göra det på båge eller om man vet att privatpersoner/förening lägger ned jobb och pengar på sitt vatten? Men det är eran syn om lag och ordning som stör mig, för det jag ser varje dag är fan så mkt mer prioriterat än fiske. Klart man skall kunna åka dit och gör man det är det bara ta och svälja det, men det är ingen stor fråga i Sverige år 2007.
    Men om ni nu värnar så mkt om fisken, antar jag att ni alla är miljöpartister, för inget annat parti värnar om fisken och vattnet på det sättet. Eller låter ni andra aspekter komma före då? Tex ekonomi, mm. Använder ni bara det miljövänligaste alternativet, tar cykeln eller går om ni kan? Om inte, håll då käften för då är ni alla med och ser till att mina barnbarn aldrig ens kanske kommer se en fisk i det fria. Se det stora problemen istället för att jag tjuvfiskat en gång på ett vatten som håller otroligt mkt fisk. Moder jord beivrar för eller senare er alla.
    Tumlaren skulle aldrig drömma om tjuvfiska i din damm, du kan ta det lugnt. Dessutom ibland skall man kolla upp lite innan man hotar om lag och ordning, finns andra domstolar!!!

Kommentera

• Gös Jonas!

Kommentera

• Gös Jonas
        Du är för skön, allt för att rättfädiga ditt fiske så kastar du in miljöfrågan i detta. Men även om du bedriver C&R så kan du få fisk som inte går att återsätta levande, hur gör du då när fiskar förbjudet vatten? Du tycker att du får lov att fiska C&R på förbjudet vatten och hur skall jag som tillsyningsman veta att du bedriver C&R och skall andra fiskare veta detta. Men det är din atttyd mot tillsyningsmän som är löjlig kalla oss fasister och annat bara för att vi gör vårt jobb, för att du inte får lov att fiska på fredat vatten eller under förbudstid, med den konstiga förklaring att det lilla jag tar är inte så farligt.
        Miljöpåverkan är mycket värre enligt din mening, det kanske den har, men den ger ju inte dej rätt att fiska olagligt.
        Att jag har tvåtaktsmotor är en ekonomisk fråga för mej, så fort jag får ekonomi köper jag en liten fyrtaktare eftersom det är den som går mest och sedan blir det en stor fyrtaktare, eftersom jag kör med både miljöbensin samt miljöolja så gör jag gott jag kan för att minska mina skadeverkningar dessutom så kör jag en liten och bensinsnål bil. Åker kollektivt så mycket det går och jag cyklar i stan, så du kan sluta skylla på att jag inte är miljömedveten.
        Är det ett hot de sista raderna, för så uppfattaar jag det. Konstigt sätt att avsluta ett inlägg.
        Tumlaren
        trolling är livet

Kommentera

• Tumlaren jag tror både du och de flesta andra tillsyningsmän gör ett jättebra jobb. Jag rättfärdigar inget av mitt eget fiske, men låt oss inte glömma att jag är trots allt en laglydig kille som inte tjuvfiskar i parti och minut. Det var en klar överdrift angående fascist, men ibland har ni sådan hög tro på lagar och ordning men själv erkänner du att du kör för fort. De flesta barn som blir påkörda blir just dödade av folk som kör för fort. Men det rättfärdigar på intet sätt mitt fiske, men jag står ju för det och skyller inte på någon. Men jag anser ändå att ni börjar i fel ände om ni tror det är regler och straff för oss sportfiskare är den rätta metoden för åtgärda problemen med att vissa områden har lite fisk. C&R fungerar i 90 procent så det skulle räcka. Dessutom en gädda som fångas i Kalmarsund på hösten kanske inte äter på några veckor och lägger inte på sig tillräckligt för att leka året därpå.

Det finns så många aspekter men i slutändan handlar det ändå om hur vi skitar ned och förstör våra egen planet.
          Hur trålarna som sveper upp de sista resterna får fortsätta utrota våra hav och påverka hela näringskedjan.
          Mina futtiga gäddor försvinner ut i intet då, och jag har inget dåligt samvete för att jag en gång under våren tjuvfiskade.
          Jag åkte ju tom dit då, men kustbevakningskillarna var sjysta.

Men ni tar fisket så jävla allvarligt, lite som idioterna som samlade in pengar mot porr för ett tag sedan.
          Inte långt därifrån stod frälsis och samlade till hemlösa, samma dag stod rädda barnen med bössor.
          Det är liksom inte svårt att prioritera då. Ni lägger så energi på att jaga det lilla men vägrar försöka påverka det stora.
          Att jag själv gör det beror på att det är kul att retas med er, och det räcker ofta att jag skriver i en tråd för att det skall bli lite fart, jag bjuder på det

Jag rättfärdigar inget och skyller inte på någon, men det är vårat eget fel att fisket är som det är.
          I gäddans fall så är det faktiskt jävligt bra fiske, och tittar man här i Tokholm hur hårt trycket är i vissa områden och ändå finns det bra med fisk, C&R fungerar.

Du är säkert en sval snubbe Tumlaren och vi skulle säkerligen ha trevligt över en pilsner.
          Livet är inte bara fiske, det finns så mycket mer.
          Men ni hittar på att jag skyller ifrån mig mm, fan det enda jag inte gör är ju just det.
          Att du bli lack på att någon fiskar upp dina sönderavlade bågar, har jag full förståelse för.

Att freda tex området runt Mönsterås är helt tokigt om man går ur beståndsynpunkt, det finns bra med gädda i alla storlekar.
          Hade de varit få hade jag inte fiskat där. Som Gluggen skrev som är bofast i området, det finns ställen i K-Sund med mindre gädda och de är säkerligen känsliga. Men inte tillräckligt då man efter förbudet kan fiska och slå ihjäl allt man får, finner ingen logik i det. För de gäddorna kommer aldrig mera leka, det hade varit bättre med att införa fångstbegränsingar eller tillåta endast C&R i vissa områden. För nu kan kan man klubba allt de resterande 10 månaderna, tokiga regler måste ifrågasättas.

MVH

Han som har ett berg av Guld, från det ser jag ned på er andra
          Senast ändrad av Gös Jonas; 2007-05-11, 12:09.

Kommentera

• Du Gös Jonas, jag tar det inte så allvarligt men en del utryck ifrån dej, fick mej att se rött bara för att vi vill att sportfiskarna skall sköta sig. Så att vi kan med rent samvete gå upp till fiskeriverket och påtala för dem att yrkesfisket efter vissa arter är helt fel och bör stoppas helt, med då bl.a torsken i Östersjön, ålfisket, kustnära näten efter havsöringen och plattfisken här nere i söder. Men kan vi inte själva följa reglerna hur skall vi då påpeka att andra skall följa fiskereglerna.
            För det andra så är detta med sönderavlade bågar snart ett avslutat kapitel för de flesta seriösa fiskevattenägare. Kraven från de som fiskar har blivet så stora att det går inte att sätta in fenskadad fisk längre, det kommer inget folk som vill betala fiskekort för dålig fisk.
            Jag kan hålla med dej om mångt och mycket när det gäller överfiskningen av våra vatten, det måste stoppas med det snaraste om haven skall överleva.
            Tumlaren
            trolling är livet

Kommentera

• Du ser Tumlaren vi är överens om det mesta. Men säg fan inte jag skyller ifrån mig när det är precis tvärtom. Sen tycker jag fortfarande det är fel freda ett 10 procent av tiden men sedan tillåta massbonkning utan restriktioner.
              Död fis kan iaf inte leka.

Skit Ned dig din usla trollingfiskare

Kommentera

• Sen att du såg rött på vissa saker var ju liksom meningen, annars blir det ingen debatt. Jag skäms inte för det jag gjorde och tycker regeln är fel, men skall undanhålla mig från dessa vatten under förbudstiden framöver, vilket jag också gjort 99.9 procent. Men jag kanske är en återfallsförbrytare, då kan du komma gående med lagboken

CW tror du jag för fem öre bryr mig om trovärdighet?
                Jag har mer vänner än du någonsin kommer ha.
                På min begravning kommer de få köra i omgångar om jag inte får vila i storkyrkan. Lätt bara komma in klanka ned men inte stå för något själv, skulle kunna rota lite och hitta skit på dig med all säkerhet. Men vem fan orkar bry sig, det är fiske vi håller på med inte krig, även om det är kul kriga lite.

Ha så trevligt i helgen alla!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
                  Sen att du såg rött på vissa saker var ju liksom meningen, annars blir det ingen debatt. Jag skäms inte för det jag gjorde och tycker regeln är fel, men skall undanhålla mig från dessa vatten under förbudstiden framöver, vilket jag också gjort 99.9 procent. Men jag kanske är en återfallsförbrytare, då kan du komma gående med lagboken

CW tror du jag för fem öre bryr mig om trovärdighet?
                  Jag har mer vänner än du någonsin kommer ha.
                  På min begravning kommer de få köra i omgångar om jag inte får vila i storkyrkan. Lätt bara komma in klanka ned men inte stå för något själv, skulle kunna rota lite och hitta skit på dig med all säkerhet. Men vem fan orkar bry sig, det är fiske vi håller på med inte krig, även om det är kul kriga lite.

Ha så trevligt i helgen alla!
                  Hej Fiskare; Några viktiga saker har livet lärt mig som exempelvis axiomet en gång tjuv alltid tjuv! Det kanske inte gäller olaga eller olovligt fiske, men fiskar man på av myndigheterna fredade vatten, då har man nog passerat en klar och tydlig gräns. Framgångsrika sportfiskare blir lätt idoler! Barn och ungdomar ser upp till sina idoler och försöker efterlikna dem. Tråkigt nog har ungdomar och framför allt barn lätt att ta efter den som gör fel eller den som vistas i lagens utkanter. Är man en sportfiskare som ungdomar ser upp till, då bör man vara extra försiktig i sina uttalanden och i sitt uppträdande. Själv har jag ibland sagt och gjort saker, helt inom lagens råmärken, som jag bittert ångrat och de har inte alltid varit lätta att ställa till rätta.
                  One day spent fishing adds another day to your life!
                  Old Firehand
                  Senast ändrad av Old Firehand; 2007-05-11, 17:26.

Kommentera

• Jo OF du har ju varit rätt bra på avverka vänner i livet!
                    Inte många du lyckas hålla sams med!
                    En gång tjuv alltid tjuv!
                    Har man fått en pansarskott i villan kanske man vet vad man talar om!

Kommentera

• Tjuvfiske

Har tjuvfiskat en del i livet framfor allt innan fria fisket precis som OF eller?? Vi tjuvfiskade ett par dagar i varas och har varit arliga och sagt som det ar. Hade vi hallit kaften sa hade aldrig FS vetat. Det var inte sa allvarligt helt enkelt. Inget att vara stolt over heller. Tar jag besultet att tjuvfiska igen sa kommer jag inte fraga om lov pa FS, precis som jag inte fragar om lov har om jag kor for fort. Jag tar mina egna beslut har i livet precis som ni och jag taggar dit jag vill

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 181 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art