Välkänd guide tjuvfiskade - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Välkänd guide tjuvfiskade

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Välkänd guide tjuvfiskade

Under söndagen ertappades en erkänt duktig guide med att tjuvfiska på söderfladen som är fredad,kustbevakningen gjorde beslag på utrustningen och rapporterade alla tjuvfiskare.Kustbevakningen tog också två båtar för tjuvfiske på fredat vatten vid villingen under lördagen.Jag kan tycka att moralen är rätt dålig bland gäddfiskare om man inte ens respekterar fredningsområden.

Vem var det?
    There can only be jerkbait!

Kommentera

Ursprungligen postat av damndawg Visa inlägg
      Vem var det?
      Det kommer nog ut snart, om inte annat så blir allt känt om ärendet går till åtal och rättegång.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Har hört rykten om välkända filurer som fiskat utanför Mönsterås nyligen. Även dom blev ertappade av KBV!

//Abel
        http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
          Det kommer nog ut snart, om inte annat så blir allt känt om ärendet går till åtal och rättegång.
          Precis....Det är dessutom om jag inte missminner mig, inte tillåtet för fisktillsynsmän att NAMNGE personer misstänkta för tjuvfiske..De är inte skyldiga i lagens mening, förrän de är dömda. Fast misstänker att killarna ligger risigt till om kustbevakningen ertappat dem på fredat område ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Abelsson Visa inlägg
            Har hört rykten om välkända filurer som fiskat utanför Mönsterås nyligen. Även dom blev ertappade av KBV!

//Abel
            Måste vara lätt att åka dit vid den här årstiden. Det är väl i princip mest fiskande båtar ute för närvarande. Så vad annat har de att kolla om inte dem? Längre fram ökar ju inslaget av annat löst folk och då blir det lättare att snika sig in på förbjudet område när KBV har häcken full med fortkörare och fyllhundar.
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av mikwed Visa inlägg
              Under söndagen ertappades en erkänt duktig guide med att tjuvfiska på söderfladen som är fredad,kustbevakningen gjorde beslag på utrustningen och rapporterade alla tjuvfiskare.Kustbevakningen tog också två båtar för tjuvfiske på fredat vatten vid villingen under lördagen.Jag kan tycka att moralen är rätt dålig bland gäddfiskare om man inte ens respekterar fredningsområden.
              Snacka om att såga av den gren man själv sitter på.
              Motståndare till fritt fiske i allmänhet och "sportfiskeguidning" på frifiskevatten i synnerhet jublar.

Kommentera

Ursprungligen postat av mikwed Visa inlägg
                Verkar vara en vanlig åkomma detta med guider som fiskar på fel vatten & fel tidpunkt?

Mammon styr tydligen när det gäller "100 % fångst/fiskgaranti"
                Skriv in din signatur här >> d'oh?

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
                  Precis....Det är dessutom om jag inte missminner mig, inte tillåtet för fisktillsynsmän att NAMNGE personer misstänkta för tjuvfiske..De är inte skyldiga i lagens mening, förrän de är dömda. Fast misstänker att killarna ligger risigt till om kustbevakningen ertappat dem på fredat område ;-)
                  Jag har inte själv namnet och hade jag det så har hemi rätt i att jag inte kan namnge någon.

Kommentera

Ursprungligen postat av PÅK Visa inlägg
                    Snacka om att såga av den gren man själv sitter på.
                    Motståndare till fritt fiske i allmänhet och "sportfiskeguidning" på frifiskevatten i synnerhet jublar.
                    Jag vill inte bli av med fria fisket men det verkar vara många som är villiga att missbruka denna frihet vi har.Sportfiskeguidning på andras vatten främjas ju inte av sånt här beteende.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 009 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art