Importera från USA.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Importera från USA..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Att köpa GPS/Lod när du själv är i USA är sällan några problem. Har gjort det själv flera gånger. Ingen kollar dina bagage när du åker ut ur USA inte i bemärkelsen vad du tar ut för prylar mer säkerhetsaspekt. Jänkare är roliga på det sätter har du eller ska du lämna landet så är det ditt problem.Bästa sättet är att stoppa prylarna i väskan. Att dom skulle klippan dig på Arlanda är ju minimal chans.
    Att beställa direkt vilkket jag har gjort med andra prylar så måste ju det ske med en speditionsfirma och då åker du på tull och lite andra goa avgifter. Är en ganska meningslös affär då kan du lika gärna köpa i Sverige.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jenk Visa inlägg
      Har skrivit i ett par tradar om detta forr.
      Anledningen att cabelas inte saljer direkt till Europa ar att de skrivit avtal med Lowrance osv. Det finns en firma som har general agenturen i europa, som sedan saljer till den svenska firman med med general agentur for norden osv. Inte konstigt att det blir dyrt. Det ar bara att bestalla grejor fran en mindre aterforsaljare i USA. De saljer garna. Nar det galler garantin sa har det en helt annan uppfatting har nar det galler customerservice. Att skicka in ett lod till USA Lowrance fran Sverige och fa tillbaka det servat gar fortare an att skicka in det till Svenskarna med GA och fa det tillbaka. Sa lyssna inte pa gamla getter typ OF nar han sager att det inte ar bra att bestalla fran USA. Det ar billigare, du far battre service ja allt ar battre att bestalla fran USA. Nar vi salde lod pa AB hade jag riktigt roliga diskussioner med ngn sur javla chef pa europa lowrance. Imoprtera mera ner med bommarna!!!
      Tanken med det sättet att distrubition (stavning?) av varor är väl ganska god men tyvärr vill ju inte vi betala vad det kostar. "Support your local dealer" är ganska vettigt i långsiktigt tänkande.

Men jag tittar hellre kortsiktigt på prislappen och importerar.
      Ola

Kommentera

Köpte vadarbrallor från Basspro.com allt var frid och fröjd och jag tyckte att jag hade kollat igenom allt vad det gällde betalning osv. ,men när jag gick igenom mina kontoutdrag kom överraskning Nr:1. Trodde först att jag hade räknat fel på dollarkursen, men så visade det sig att dom lägger på 20% extra på priset vid Internationel leverans utan att du kan se det på totalsumman vid "checkout". Ja ja tänkte jag det vart ju billigt ialla fall.
        Allt var frid och fröjd och jag fick brallorna vid dörr´n efter 6 arbetsdagar.
        Idag 4 1/2 veckor efter att jag fick brallorna dimper överraskning Nr:2...ett litet brev från Fedex som vill ha 310:- för tull/adm.avgift

Jag visste att visa paket fastnar i tullen och beläggs med tullavgift, men hade ingen aning om att man kunde få det retruaktivt.....men man lär sig så länge man lever.

Tips vid handel från "the states" om man har någon som kan köpa och skicka, be dom att skriva "gift" (present/gåva) på innehållsdeklaration och att skriva ner värdet på varan till under 500:- så slipper man igenom detta "tullnät".
        "If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something." Murphy´s Law

Kommentera

Fedex, Ups och Dhl ser själva till att tull och moms kommer staten tillhanda. De skickar räkning på utskrivet/uppgett värde. Det som brukar slinka igenom tullen ibland är paket skickade med US postal service. Det är posten som sköter förtullningen. Tycker att man får tulla för det mesta idag som skickas med usps om det är ett högre värde än 30 dollar.

Kommentera

Ursprungligen postat av snäck Visa inlägg
            Fedex, Ups och Dhl ser själva till att tull och moms kommer staten tillhanda. De skickar räkning på utskrivet/uppgett värde. Det som brukar slinka igenom tullen ibland är paket skickade med US postal service. Det är posten som sköter förtullningen. Tycker att man får tulla för det mesta idag som skickas med usps om det är ett högre värde än 30 dollar.
            Samtliga privata fraktbolag undvikes helt anlitar du dem så kommer momsen som ett brev på posten bokstavligen lita på det så länge avsändaren anger ett värde då alltså
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Anledningen (återigen) till att Cabelas inte skickar Lowrance/Eagle produkter över till Sverige är att tillverkaren inte vill detta de måste skriva under ett avtal att inte exportera pga att dessa grejor ska säljas lokalt och handhas av deras lokala agent i varje land helt enkelt har inget med myndigheter terrorister eller dylikt att göra inte det minsta man vill inte ha språksvårigheter med folk utomlands mer än nödvändigt helt enkelt.
              Obs det är inget brott att köpa ett ekolod/gps på resa i USA, kan du väl verifiera detta att du köpt med kvitto och serienr kan de inte neka att fixa grunkan om den går sönder under garantitid se bara till att ha engelska som funkar i det läget då ska det inte vara problem
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 374 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art