Idag var jag ute på sjön här i byn i jakt på rekordgäddan. Det blåste från nordväst så jag la båten i en lävik precis utanför en vasskant. Det riktigt luktade storgädda så jag valde en glittrande conrad och la ett kast utanför vasskanten. Det rörde sej i vassen och att gäddan var stor det syndes på svallvågen när den högg i ytan. Nej vänta, jag skojar bara
Sjöjäveln suger! På 4 fisketurer har det blitt 6 gäddor med en imponerande medelvikt på 0.9 kg. Sjön är full med stenar som man kör på motorn med och sätter drag under. Det finns knappt nån vass alls och den lilla som finns är i nordvända vikar.
I år har jag fått 12 gäddor totalt där samt ett lik och ett pimpelspö från 70-talet.
Jag flyttar! Finns det nån plats i skåne åt mej tror ni?
Sjöjäveln suger! På 4 fisketurer har det blitt 6 gäddor med en imponerande medelvikt på 0.9 kg. Sjön är full med stenar som man kör på motorn med och sätter drag under. Det finns knappt nån vass alls och den lilla som finns är i nordvända vikar.
I år har jag fått 12 gäddor totalt där samt ett lik och ett pimpelspö från 70-talet.
Jag flyttar! Finns det nån plats i skåne åt mej tror ni?
Kommentera