Hann bara ut ca 1 ½ timme idag. Vädret vände ganska snabbt och jag drog mig inåt igen. *bompass*
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vårgädda försök
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av PojkenMedKepsen Visa inläggStendött är ordet. Pappa predikar om för tidigt.. jag börjar tro det jag med nuSkriv in din signatur här >> d'oh?
Kommentera
-
Den här tråden börjar bli som en FAQ för vårfisket efter gädda!
"Old firehand" kanske ska ta och skriva en med all sin kunskap som han verkar sitta inne om han orkar...
Nu tar vi några till!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av karki Visa inläggDen här tråden börjar bli som en FAQ för vårfisket efter gädda!
"Old firehand" kanske ska ta och skriva en med all sin kunskap som han verkar sitta inne om han orkar...
Nu tar vi några till!
En av skillnaderna mellan ett fiskeproffs och en amatör ligger i förmågan att koncentrera sig vid inspinningen av betet. Du måste koncentrera dig totalt vid varje kast! En verkligt skicklig gäddfiskare försitter aldrig tillfället att kroka en gädda. Lär dig att exakt känna och veta vad som händer med ditt bete varenda ögonblick under hela inspinningen. Du måste lära dig att kunna känna skillnaden mellan ett mycket lätt hugg och en liten touche mot en sten eller en tångruska. Själv tränar jag fortfarande på detta och behandlar därför allt som hugg tills jag vet vad det är. Alla buskar, stenar och även gäddor får ett hårt och blixtsnabbt mothugg. För att bli ännu snabbare och för att få bättre balans på spö och rulle håller jag vänstra handen runt det främre spöhandtaget framför rullen under hela inspinningen. Max en av fem gäddor som är där och nafsar eller skjuter på wobblern missar jag vid mothugget. De andra fyra sitter där, stenhårt krokade! Missar du varannan gädda som hugger, då står du och sover. Missar du en av fyra, då är du snabb. Missar du en av sex, då slår du mig!
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej Karki; Kunskap eller erfarenhet, kalla det vad du vill. En sak har fiskeåren lärt mig och det kallas koncentration!
En av skillnaderna mellan ett fiskeproffs och en amatör ligger i förmågan att koncentrera sig vid inspinningen av betet. Du måste koncentrera dig totalt vid varje kast! En verkligt skicklig gäddfiskare försitter aldrig tillfället att kroka en gädda. Lär dig att exakt känna och veta vad som händer med ditt bete varenda ögonblick under hela inspinningen. Du måste lära dig att kunna känna skillnaden mellan ett mycket lätt hugg och en liten touche mot en sten eller en tångruska. Själv tränar jag fortfarande på detta och behandlar därför allt som hugg tills jag vet vad det är. Alla buskar, stenar och även gäddor får ett hårt och blixtsnabbt mothugg. För att bli ännu snabbare och för att få bättre balans på spö och rulle håller jag vänstra handen runt det främre spöhandtaget framför rullen under hela inspinningen. Max en av fem gäddor som är där och nafsar eller skjuter på wobblern missar jag vid mothugget. De andra fyra sitter där, stenhårt krokade! Missar du varannan gädda som hugger, då står du och sover. Missar du en av fyra, då är du snabb. Missar du en av sex, då slår du mig!
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
-
Ursprungligen postat av karki Visa inläggDen här tråden börjar bli som en FAQ för vårfisket efter gädda!
Nu tar vi några till!Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Ok! Tog en snipa idag annars dött. växlande molnighet. Blåste kallt.
Old firehand har alltså skrivit i en fisketidning + en egen bok. Cred!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 049 visningar
1 gilla
|