Vårgädda försök - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vårgädda försök

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Underbara tips! Trots en uttjatad tråd kommer hjältar som Olf Firehand och bombar oss med tips som kan få en trög fiskedag till en great succes! =)
    Fortsätt så!
    C&R, visst, men i grund och botten så är fisk till för att ätas!

Kommentera

Ursprungligen postat av netsplit Visa inlägg
      Glöm inte att SMHI har 90% fel på sina väderleksrapporter i år! Blir nog snöstorm till helgen ska ni se.

För mig (stockholm & norrtälje) började leken för ett par veckor sedan men stannade av med i och med det kalla vädret som rådde förra veckan. Jag har haft drömfiske på varierande djup. Djupet har jag valt efter väderlek. När det varit klarare i vattnet och soligt har jag sökt djupare och tvärt om.

Om det blir fint väder i helgen kan man nog nästan räkna med trögt fiske, eventuellt att man kan hitta någon gris som står och väntar på sin tur (stora gäddor leker sist) eller en snipa som redan lekt

Lycka till alla
      Hej NetSplit; Någonting i mitt bakhuvud säger mig att du kan mer om gäddfiske än många andra, mer än du vill berätta!
      Go for the Monster Pikes!
      Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av n0rell Visa inlägg
        Underbara tips! Trots en uttjatad tråd kommer hjältar som Olf Firehand och bombar oss med tips som kan få en trög fiskedag till en great succes! =)
        Fortsätt så!
        Hej Norell; Någon hjälte är jag långtifrån! För mig har det alltid varit och är trevligt att kunna bidra med fisketips som kan ge dig och andra fiskare ett framgångsrikare fiske. Man kan ju inte komma ihåg allt! Därför har mitt allra viktigaste hjälpmedel genom åren varit att föra en utförlig och mycket detaljerad fiskejournal med värdefulla noteringar som huggtidpunkter på dygnet, fångstplatser, vattentemperatur, vattnets grumlighet, vattenstånd, vindriktning, väder, fångster av fiskarter med exakta uppgifter om längder och vikter. Viktigt är också att skriva upp vilka beten med angivande av färger och modeller som både du och fiskekompisarna fångade fisk på och hade hugg på. Dessa noteringar ligger som grund till resultaten vid kommande fisketurer!
        En bra fiskejournal är både dagbok och en källa med viktig information inför framtida fiske!
        One day spent fishing adds another day to your life!
        Old Firehand

Kommentera

Det här med dom förbannade vårgäddorna, i dag lade jag och polaren åtskilliga timmar igen, först Jerk, sen trolling, heeeeelt dött..

Fan vad man börjar misströsta alltså..

Bottenmetade abborre i timtal i en liten sjö med gott om borre i förrgår, samma där, inte ett pill, har man loosat fiskemojon?
          Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
          &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
          ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
          Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Nyckfulla är dom! Hade kanonfiske för några veckor sedan men sedan dess har det bara gått utför. 4 senaste turerna (från land, ca 2h per gång) har resulterat i 3 bompass och ett med 2 gäddor med topp på runt 4kg.

Noterade att vattnet där jag fiskar har blivit allt klarare... Svårt att fiska djupt från land så idag jag ska istället testa kvällsfiske vid solnedgången.

Man ska inte ge upp. Plötsligt är de stora där...

Kommentera

Ursprungligen postat av TailRunner Visa inlägg
              Nyckfulla är dom! Hade kanonfiske för några veckor sedan men sedan dess har det bara gått utför. 4 senaste turerna (från land, ca 2h per gång) har resulterat i 3 bompass och ett med 2 gäddor med topp på runt 4kg.

Noterade att vattnet där jag fiskar har blivit allt klarare... Svårt att fiska djupt från land så idag jag ska istället testa kvällsfiske vid solnedgången.

Man ska inte ge upp. Plötsligt är de stora där...
              Ja så är det ju, visst har du rätt.. men man blir lite butter alltså.. Men men det är bara att nöta..
              &

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimbow Visa inlägg
                Ja så är det ju, visst har du rätt.. men man blir lite butter alltså.. Men men det är bara att nöta..
                man får väll se i morn, skall ut ett par timmar på morgonen och hoppas på det bästa. Förr veckan vart det 5 sketna snipor på max 1,5kg.

Vet någon temperaturen i vattnet i mälaren på ett ungefär.

Kommentera

Det tråkiga för oss är man man kammar noll, inte ett gäng sniper, inte inte ens en.. Jag hade vart nöjd med det, då vet man att dom finns i alla fall...
                  &

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimbow Visa inlägg
                    Det tråkiga för oss är man man kammar noll, inte ett gäng sniper, inte inte ens en.. Jag hade vart nöjd med det, då vet man att dom finns i alla fall...

Man kan väll säga att det var ren tur eftersom alla måsta ha stått i en klump. förövrigt var vi ute ca 5tim och det var så dött det kunde bli tills polaren drog på en bomber 16a xm7, jerk och jigg gick inte alls.
                    Dessa stod på ett djup på ca 1m.
                    skall satsa på 2-4m denna gång.

Kommentera

Åfan, ja där ser man.. Ja som sagt det är ju bara att nöta..
                      &

-Okänd

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 048 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art