Toppendag på kusten. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Toppendag på kusten.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Toppendag på kusten.

Mellan 11-13 idag så var det huggsexa. 10 öringar upp varav två över 50 cm , ytterligare några på en höll nog mått. Sol 10 grader och en fin SV gjorde öringen yster. Höganässträckan. Kan bli ett pass imon såg ut o bli nice väder. Sen blir det till att ladda inför premiären ( tisdan) på hemmaplan .
    Peter b

Huggsexa och havsöringsfiske har jag aldrig kunnat säga i samma mening tyvärr. Vilka produktiva vatten ni förefaller ha där nere, mindre stim låter det som och ni har verkligen hittat nyckeln till ett överlag lyckat fiske! Ute i lördags ca 5 timmar på Rådmansö i förvånansvärt kallt vatten, frisk SO vind snett inåt land där jag fiskade men ingen fisk…

Kommentera

Blev ett pass idag i vårvärmen. 13 -14 grader på landsvägen , 8 när jag parkerar bilen nära vattnet.
      Körde omtenta på gårdagens lokaler. Första gav 5 upp varav en fin 51-53 som fick simma. Från halv elva till kvart över sen var det förbi.
      Bytte lokal, vinden stötte hårt mot revet och efter ngr uppvärmningkast så tog det fart . 5 upp här oxå bästa 46-47 , men pigga fiskar. Flugan var helt avskalad så när som på lite " flake" utmed krokskaftet , men nappa gjorde det. Bytte fluga den såg för sorglig ut till en likadan men som var " påklädd " . Inte ett napp stimmet försvann väl när jag knöt om , men lite kul o fundersamt va det.
      Ikväll brasfiske med polarna , sanna lögner ur livet skall sköljas ner med diverse drycker.
      ​​​​​​​Peter b

Kommentera

Min lyckade tur är mer modest med nöjd ändå. Inga stim här inte men körde Väddö västsida men inget där så bytte till Väddö åt havet där en bukt ger lite vind från "halvrätt" håll. Tog på upphängarflugan i bild, bunden för tja 12 år sen (så länge håller mina fligor!) och satt tyvärr djupt vid gälarna så blev en 52 cm matfisk...

Kommentera

Snyggt jobbat. Paus ngr dar och ladda för premiären på tisdag. Ser ut o bli en riktigt fin vårdag med gott om plusgrader kanske lite vindsvagt. Blir att köra runt o hitta lite vikar/bukter med pålandsvind o sol. Kan framförallt skuta igång fram på dan när solen kommit åt.
          Peter b

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 296 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art