Rospigg, du är en hjälte!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ramp disciplin
Collapse
X
-
Självklart extremt tråkigt sånt här.
...men.. denna ängen... "då det finns en stor jävla äng som man kan parkera på andra sidan vägen" hur är det uppmärkt där?
Finns det nån hänvisning dit?
Visst, om det redan står ett gäng vagnar där kanske man ställer där, men annars är iaf jag väldigt avvaktande till att fara ut på en äng och parkera.
Dels bryter man ju då mot terrängkörningslagen och kan bli bötfälld (kan räcka med ett hjulpar på en gräsmatta) och dels vill man ju inte komma i vägen för nån jordbrukare eller så... men där kanske finns tydliga P-skyltar..?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Portland Visa inläggSjälvklart extremt tråkigt sånt här.
...men.. denna ängen... "då det finns en stor jävla äng som man kan parkera på andra sidan vägen" hur är det uppmärkt där?
Visst, om det redan står ett gäng vagnar där kanske man ställer där, men annars är iaf jag väldigt avvaktande till att fara ut på en äng och parkera.
Dels bryter man ju då mot terrängkörningslagen och kan bli bötfälld (kan räcka med ett hjulpar på en gräsmatta) och dels vill man ju inte komma i vägen för nån jordbrukare eller så... men där kanske finns tydliga P-skyltar..?
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Portland Visa inläggSjälvklart extremt tråkigt sånt här.
// 7anne..Senast ändrad av 7anne; 2025-03-28, 07:35.
- Gillar 1
Kommentera
-
Egosentrisk oppførsel ved båtramper er dessverre ikke helt uvanlig, selv om mitt inntrykk er at de aller fleste oppfører seg. Her i Norge hadde vi spesiell sak i forbindelse med en fiskekonkurranse for noen år siden, hvor to deltagere parkerte slik at de blokkerte rampen tidlig på morgenen. De satte ut sine egne båter, og så lot de biler og henger stå ved siden av hverandre på rampen så ingen andre kunne bruke rampen.
En effektiv metode å begrense antall konkurrenter.... : D
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 296 visningar
1 gilla