Vilken betestyp kommer dominera inom spinnfiske 2025? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken betestyp kommer dominera inom spinnfiske 2025?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken betestyp kommer dominera inom spinnfiske 2025?

Om några månader är det dags igen.

Kollar man på de nya spön som släpps så börjar det finnas en hel uppsjö av spön på 200g+, och urvalet börjar bli skapligt på spön runt 300 gram också. Så jag tror stora beten blir årets trend inom gäddfisket. Savage gears swimbaits i större storlekar är typ konstant slutsålda efter att Fränstam börjat använda dem.

Till abborrfisket kommer jiggar fortsätta att dominera.

Kommentera

Jag hoppas på omålade skeddrag. Koppar och silver är kanonfärger. Vill gärna se gamla Atom gå för fantasisummor på Tradera. Är less på all hype som diverse profiler försöker skapa runt nya färger och beten
      Det mesta är ändå gammal skåpmat i ny förpackning

Kommentera

Då jag gillar återbruk och cirkulär ekonomi för både miljön och plånbokens skull hoppas jag att årets trend blir att göra egna beten av återvunna saker, tex ett gäng skedar, knivar från loppis för några tior som fixas till med krokar och fäste och måla dem efter eget behag och vad Du tror funkar.

De fångar fisk och är billiga så ingen större förlust om de försvinner och de rostar bort inom ganska kort tid till skillnad mot plastbeten som aldrig försvinner från våra vatten utan bildar microplast som är väldigt skadligt för miljön och djurlivet inkl oss människor då vi får i oss det med maten/fisken vi äter.

Likaså egengjporda träbeten finns många modeller som jan tillverkas med enkla verktyg och lite normal händighet hemma vid köksbordet, även de försvinner helt ofarligt om de blir kvar på botten av sjön.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
          Då jag gillar återbruk och cirkulär ekonomi för både miljön och plånbokens skull hoppas jag att årets trend blir att göra egna beten av återvunna saker, tex ett gäng skedar, knivar från loppis för några tior som fixas till med krokar och fäste och måla dem efter eget behag och vad Du tror funkar.

De fångar fisk och är billiga så ingen större förlust om de försvinner och de rostar bort inom ganska kort tid till skillnad mot plastbeten som aldrig försvinner från våra vatten utan bildar microplast som är väldigt skadligt för miljön och djurlivet inkl oss människor då vi får i oss det med maten/fisken vi äter.

Likaså egengjporda träbeten finns många modeller som jan tillverkas med enkla verktyg och lite normal händighet hemma vid köksbordet, även de försvinner helt ofarligt om de blir kvar på botten av sjön.
          Gillar det temat och har flertalet besticksskeddrag -men rosta bort lär dom inte göra för bestick är gjorda i rostfritt , har aldrig haft bestick som rostar på snart 50 år

Kommentera

Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

Gillar det temat och har flertalet besticksskeddrag -men rosta bort lär dom inte göra för bestick är gjorda i rostfritt , har aldrig haft bestick som rostar på snart 50 år
            Hehe då har Du köpt kvalitets bestick jag har många som är märkta Rostfritt men rostar som bara den iaf, men det är ju billigt skräp också men äkta rostfritt det ska hålla det är sant men det är iaf inte farligt som plasten är även om det inte rostar bort.

Kommentera

Skeddrag alltid lika effektivt här en annan variant av toby.

Kommentera

Ursprungligen postat av Smolt Visa inlägg
                Jag hoppas på omålade skeddrag. Koppar och silver är kanonfärger. Vill gärna se gamla Atom gå för fantasisummor på Tradera. Är less på all hype som diverse profiler försöker skapa runt nya färger och beten
                Det mesta är ändå gammal skåpmat i ny förpackning
                Aldrig testat måla egna vilket material är bäst använda eller föredrar du hellre naturliga färger?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 101 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art
                av .art