Om några månader är det dags igen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilken betestyp kommer dominera inom spinnfiske 2025?
Collapse
X
-
Kollar man på de nya spön som släpps så börjar det finnas en hel uppsjö av spön på 200g+, och urvalet börjar bli skapligt på spön runt 300 gram också. Så jag tror stora beten blir årets trend inom gäddfisket. Savage gears swimbaits i större storlekar är typ konstant slutsålda efter att Fränstam börjat använda dem.
Till abborrfisket kommer jiggar fortsätta att dominera.
- Gillar 1
-
Jag hoppas på omålade skeddrag. Koppar och silver är kanonfärger. Vill gärna se gamla Atom gå för fantasisummor på Tradera. Är less på all hype som diverse profiler försöker skapa runt nya färger och beten
Det mesta är ändå gammal skåpmat i ny förpackning
- Gillar 2
Kommentera
-
Då jag gillar återbruk och cirkulär ekonomi för både miljön och plånbokens skull hoppas jag att årets trend blir att göra egna beten av återvunna saker, tex ett gäng skedar, knivar från loppis för några tior som fixas till med krokar och fäste och måla dem efter eget behag och vad Du tror funkar.
De fångar fisk och är billiga så ingen större förlust om de försvinner och de rostar bort inom ganska kort tid till skillnad mot plastbeten som aldrig försvinner från våra vatten utan bildar microplast som är väldigt skadligt för miljön och djurlivet inkl oss människor då vi får i oss det med maten/fisken vi äter.
Likaså egengjporda träbeten finns många modeller som jan tillverkas med enkla verktyg och lite normal händighet hemma vid köksbordet, även de försvinner helt ofarligt om de blir kvar på botten av sjön.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rospigg Visa inläggDå jag gillar återbruk och cirkulär ekonomi för både miljön och plånbokens skull hoppas jag att årets trend blir att göra egna beten av återvunna saker, tex ett gäng skedar, knivar från loppis för några tior som fixas till med krokar och fäste och måla dem efter eget behag och vad Du tror funkar.
De fångar fisk och är billiga så ingen större förlust om de försvinner och de rostar bort inom ganska kort tid till skillnad mot plastbeten som aldrig försvinner från våra vatten utan bildar microplast som är väldigt skadligt för miljön och djurlivet inkl oss människor då vi får i oss det med maten/fisken vi äter.
Likaså egengjporda träbeten finns många modeller som jan tillverkas med enkla verktyg och lite normal händighet hemma vid köksbordet, även de försvinner helt ofarligt om de blir kvar på botten av sjön.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
Gillar det temat och har flertalet besticksskeddrag -men rosta bort lär dom inte göra för bestick är gjorda i rostfritt , har aldrig haft bestick som rostar på snart 50 år
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Smolt Visa inläggJag hoppas på omålade skeddrag. Koppar och silver är kanonfärger. Vill gärna se gamla Atom gå för fantasisummor på Tradera. Är less på all hype som diverse profiler försöker skapa runt nya färger och beten
Det mesta är ändå gammal skåpmat i ny förpackning
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 101 visningar
1 gilla
|