Detta var nytt för mig… - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Detta var nytt för mig…

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jo det är väl EU igen….
    EU är verkligen anledningen att Europa inte går att försvara militärt för att EU bakbinder sig själv så jävligt att EU är värre motståndare än ryssen även om ryssen attackerar unionen.
    Vilket jävla mörker vi försatt oss i.

Det är ju knappast denna sittande regering i Sverige som ligger bakom beslutet.​
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Producentansvar är från EU.

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Tack för länken!

Det var lite som jag misstänkte. Någon vill att nät m.m. slängs på rätt ställe. Det är ju jättebra!!

Plastskräp i naturen är ett riktigt elände.

Att sedan 3cm rapalawobbler ska till återvinningen när de går sönder för att hakskeden är av plast kanske inte är den viktigaste delen av producentansvaret. Har EU beslutat om ett så omfattande ansvar eller är det vi i Sverige som tolkar producentansvaret så och samlar in detta också när vi ändå samlar in näten?

Jag håller verkligen med alla som skrivit i tråden och påpekat att det är bättre att se till att utrustningen används så länge det är möjligt. Det stämmer ju också bra med tanken i avfallstrappan.

Kommentera

EU är 'klåfingriga' i överkant i vissa fall men att EU skulle vara värre i något som helst avseende än Ryssland är befängt i mina ögon - hur menar du? Vilka källor får dig dit??

Kommentera

Spårar det inte lite nu? Tycker det här är helt fel ställe att argumentera om EU i helhet. Det finns fördelar och nackdelar, leave it at that, är min önskan i varje fall. Men men, angående lagen i fråga så kom den i November någon gång om jag minns rätt. Det innebär att alla sportfiskebutiker som köper saker från utlandet (dvs Daiwa, Svendsen, Westin, Vision osv.) måste betala producentansvar. Detta så länge de inte har ett svenskt organisationsnummer. Det känns verkligen märkligt att man inte går till de försäljningsansvariga i Sverige (t.ex Daiwas svenska säljare och team, för att de ska ta det vidare till företaget som vill sälja till Sverige) direkt, istället för till i många fall, relativt små företag. Det verkar som att konsensus hos de flesta leverantörer är att de står för kajutan, så att inte butikerna behöver göra det. Jag vet garanterat att Westin gör det iaf, vilket är ädelt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 087 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art