Förväntningar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förväntningar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Förväntningar

Gott Nytt År allesammans!!

Vad har ni för fiske förväntningar för 2025?

Jag vill bara kunna få fler timmar med beten i vattnet. Blir det ett pb så blir jag ju självklart glad men det är inget jag kommer jaga efter. Kanske även få någon av mina pojkar mer intresserad.

​​​​​​​//Sadda

Lärt mig mkt iår så blir o jaga 2kg borre pb!
    o sen kanske tvinga mig själv att hitta någon mer fiskepolare man kan åka ut med!

Kommentera

Förväntningarna är stora, många bottennapp, förlorade beten och bomturer, skall försöka att inte kroka mig själ, förra året lyckades jag kroka mig själv två gånger. Sen har jag några arter jag vill bocka av(röding och GT) och pb’n som behöver rättas till(stor Havsöring, vild Karp och Leerfish). Har hittat en galen resa jag vill göra till Saudiarabien(Röda havet) och fiska stor GT och andra roliga arter där från land, man liksom står på ett rev med ca 40-50m djupt framför fötterna, fiske kan inte bli häftigare än så i min värld. Det är en 7 dagars resa med 5 heldagar/nätters fiske, bo i öknen under bar himmel och bara fiska hela tiden. Snubben som styr upp detta heter Coast Angler på FB/Instagram och kanske någon mer här är intresserad av detta då kanske det går att fixa till något bra och prisvärt paket.

God fortsättning och skitfiske

Kommentera

Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inlägg
        Förväntningarna är stora, många bottennapp, förlorade beten och bomturer, skall försöka att inte kroka mig själ, förra året lyckades jag kroka mig själv två gånger. Sen har jag några arter jag vill bocka av(röding och GT) och pb’n som behöver rättas till(stor Havsöring, vild Karp och Leerfish). Har hittat en galen resa jag vill göra till Saudiarabien(Röda havet) och fiska stor GT och andra roliga arter där från land, man liksom står på ett rev med ca 40-50m djupt framför fötterna, fiske kan inte bli häftigare än så i min värld. Det är en 7 dagars resa med 5 heldagar/nätters fiske, bo i öknen under bar himmel och bara fiska hela tiden. Snubben som styr upp detta heter Coast Angler på FB/Instagram och kanske någon mer här är intresserad av detta då kanske det går att fixa till något bra och prisvärt paket.

God fortsättning och skitfiske
        GT eller annan saltvattensfiske skulle vara grymt kul att prova på, har tittat lite själv på det.

2023/2024 har minst sagt varit skit år med sjukdomar i familjen, men förra året lyckades jag ändå ta mig i väg på 3 resor med riktat fiske efter stor abborre och stor gädda, blev 2 nya PBn 52cm borre på 2,6kg, det blev ett nytt PB på längden. Nästa 2 resorna var efter stor gädda, ena resan gav en gädda på 118cm och 9.9kg, även den ett nytt PB i längd.

2025
        Resor är det jag tycker är klart roligast, mkt är att få komma iväg med vänner och träffa nya vänner. Sen att få tiden att fokusera bara på fisket.
        I år hoppas jag på kunna göra fler resor i Sverige och till hösten komma till Kanada och muskie men det kan bli någon smallmouth bass också.

Kommentera

Som varje år är väl att få fiska mer tillfällen, målen är väl som vanligt med 10+gädda, 1.5kg abborre och en harr över 1 kg. Har inte nått till alla mål varje år men nån ska väl det sitta hade vart skoj med en 15+ gädda i vår men får se hur mycket som jag hinner fiska då.

Kommentera

Detta år kommer det bli 99% Flugfiske :-)
            Har införskaffat ett 2-hands spö oxå för att försöka lura laxen på flugspö och givetvis lära mig kasttekniken :-) "det ser ju sååååå lätt ut på tuben" hahaha :-)
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

2023 var målet min första kilos i Furusundsområdet (5st) , 2024 fler kilosar än 2023 (11st).
              2025 får det bli att ta PB. Mitt nuvarande är från Mälaren på 1180g men vet att det finns större fiskar här så det är långt ifrån omöjligt.

Kommentera

2024 började bra med PB på asp och abborre men mycket fisketid förlorades till flytt och renovering av nya huset tyvärr. I år så ska det inte bli någon sånt utan målet under säsongen (april-oktober) är en session i veckan, men hur långa dom blir får vara oklart...

Ett nytt PB på gös vore kul men inget jag kommer att gå ut stenhårt för.

Ett löfte till mig själv är att köpa mindre nytt och istället fiska med det som jag redan har också!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 077 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art
                av .art