Båtflyktingar och gubbajämmer. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtflyktingar och gubbajämmer.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg

En klösbräda är en smartphone, allt för många ungdomar sitter och krafsar på de stackars pekskärmarna som en katt på en klösbräda.
    Ahh, det var så enkelt!
    Var själv lite inne på om det kunde anspela på långnaglade, närmast kloförsedda individer av motsatt kön….

Kommentera

Det kommer en tid i deras liv då individer med långnaglade fingrar kommer att försöka sätta krokarna i dem men änsålänge är det bara mobil o tv-spel som gäller.
      Tror jag ska ta med dem ut och meta så de får känna det magiska sprattlet!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
        Det kommer en tid i deras liv då individer med långnaglade fingrar kommer att försöka sätta krokarna i dem men änsålänge är det bara mobil o tv-spel som gäller.
        Tror jag ska ta med dem ut och meta så de får känna det magiska sprattlet!
        Låter som en utmärkt idé!

Mina ungar, en av varje med lite styvt 2 års mellanrum var i tidiga tonåren ett tag som hund och katt.
        Förvisso var ännu inte smartfånarna uppfunna då, men det hindrade dom ju inte från att varva bråk och gissel med idogt dator och tv spelande.
        Slutligen en dag efter ett antal allt mer skarpa försök till att bringa ordning och reda, så lackade jag ur på dom. Och döm om min förvåning, jag fick på kuppen med mig hemmets högsta instans!
        Hon som normalt sett närmast alltid agerat ”fackligt ombud” åt ungarna, med typ ”MBL förhandlingar” och liknande.
        Det hela resulterade i en veckas teknikförbud, lurarna och datorerna samlades in, och tv apparaterna hamnade i klädkammaren.

Efter detta var de i ngn form av chocktillstånd i ett par dagar, men de höll sams, och skämdes uppenbart.
        På tredje dagen kom de och ville spela yatzy och Fia med knuff, vilket vi med glädje var med på. Resterande tiden av veckan ägnades åt trevligt familjärt samkväm av helt och hållet analog natur. De var tom med och lagade mat, vilket aldrig hänt tidigare!

När veckan var slut fick de tillbaka sina prylar, men det gjordes klart att det var på nåder, skulle de börja om på ny kula igen så….
        Taktiken funkade faktiskt över all förväntan, och det händer ibland att de som vuxna tar upp händelsen, nu som ett roligt och lärorikt minne.

Kommentera

Du får nog förklara fackligt ombud, MBL - förhandlingar, Fia med knuff o yatzy för dem födda på 90 talet o senare
          Tänk att du fick HSB att gå med på det!! Hade nog inte funkat här...

Kommentera

Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
            Bara bita ihop broder , alternativet ger väldigt få napp. Inte givet hur länge man får ägna sig åt det roligaste som finns med byxorna på , vad närmare eftertanke så har det där med byxorna spelat ut sin rätt.
            Är man på banan när säsongen drar igång , vadarstaven används allt flitigare på ytor där det bara för ngr år sen va helt otänkbart. Får hoppas att det sluttande planet håller grön pist o inte svart.
            För ett par år sen fick jag en ny vass husläkare som jag anföll med mina problem .
            Jag har genomtramp i hälen och problem med fotvalvet blir så trött o tappar kraft. Vad gör du då frågade han , nu blev det komik vilket jag inte insåg direkt ( hjärnan börjar väl oxå bli slö) , jo jag står utvadad i vattnet som håller nån grad i inte alltför fotriktiga skor av för stor storlek.
            Hur länge då frågade han ? Det var då jag insåg att jag målat in mig i hörnet.
            5-6h per dag , 3-5 dgr i veckan.
            Det var då jag fick en blick som sa , det uttalades aldrig , jag kan inte hjälpa dig men kan skicka dig till psykakuten.
            Han suckade och förslog ett besök hos fysioterapeuten.
            Du kan inte tänka dig o korta ner passen och lite mer sällan. Munnen sa väl jo men hjärnan tänkte i helvete heller .
            Svårt o behandla " grumpy old men syndromet "
            Peter b

Hahaha!

Ja du är sannerligen en riktig Viking Peter!

Har lurat lite på mitt svar till dig, och tar det i tur och ordning.
            Det här med att bita ihop anser jag med våra i jämförelse beskedliga mått mätt oss ha gjort och gör, även under tunga perioder. Men samma mängd Vikingablod som du begåvats med har vi garanterat inte fått!
            Dock räcker faktiskt mot alla odds den besudlade blodmängden fortfarande till för att då och då ha anledning att få av mig brallorna (:

Hade själv fram till för ca 15 år sen en senig gammal väderbiten läkare som visade sig vara en inbiten sportfiskare. För honom var det inte ngt uppseendeväckande att jag trots ryggproblem spöfäktade.
            Ist kom han med tips om vad jag borde tänka på i samband med kast.
            Han tog för övrigt senare ner skylten till förmån för de sälla fiskevattnen under ett pass då pumpen plötsligt sa upp sig. RIP!
            Men med klart yngre förmågor till läkare har även jag fått psykakut blicken i samband med samma åkomma.
            Konstaterar att lång gedigen erfarenhet inom båda gebiten slår ungdomligt oförstående och bristande erfarenhet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            14 952 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art