Båtflyktingar och gubbajämmer. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtflyktingar och gubbajämmer.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg

En klösbräda är en smartphone, allt för många ungdomar sitter och krafsar på de stackars pekskärmarna som en katt på en klösbräda.
    Ahh, det var så enkelt!
    Var själv lite inne på om det kunde anspela på långnaglade, närmast kloförsedda individer av motsatt kön….

Kommentera

Det kommer en tid i deras liv då individer med långnaglade fingrar kommer att försöka sätta krokarna i dem men änsålänge är det bara mobil o tv-spel som gäller.
      Tror jag ska ta med dem ut och meta så de får känna det magiska sprattlet!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
        Det kommer en tid i deras liv då individer med långnaglade fingrar kommer att försöka sätta krokarna i dem men änsålänge är det bara mobil o tv-spel som gäller.
        Tror jag ska ta med dem ut och meta så de får känna det magiska sprattlet!
        Låter som en utmärkt idé!

Mina ungar, en av varje med lite styvt 2 års mellanrum var i tidiga tonåren ett tag som hund och katt.
        Förvisso var ännu inte smartfånarna uppfunna då, men det hindrade dom ju inte från att varva bråk och gissel med idogt dator och tv spelande.
        Slutligen en dag efter ett antal allt mer skarpa försök till att bringa ordning och reda, så lackade jag ur på dom. Och döm om min förvåning, jag fick på kuppen med mig hemmets högsta instans!
        Hon som normalt sett närmast alltid agerat ”fackligt ombud” åt ungarna, med typ ”MBL förhandlingar” och liknande.
        Det hela resulterade i en veckas teknikförbud, lurarna och datorerna samlades in, och tv apparaterna hamnade i klädkammaren.

Efter detta var de i ngn form av chocktillstånd i ett par dagar, men de höll sams, och skämdes uppenbart.
        På tredje dagen kom de och ville spela yatzy och Fia med knuff, vilket vi med glädje var med på. Resterande tiden av veckan ägnades åt trevligt familjärt samkväm av helt och hållet analog natur. De var tom med och lagade mat, vilket aldrig hänt tidigare!

När veckan var slut fick de tillbaka sina prylar, men det gjordes klart att det var på nåder, skulle de börja om på ny kula igen så….
        Taktiken funkade faktiskt över all förväntan, och det händer ibland att de som vuxna tar upp händelsen, nu som ett roligt och lärorikt minne.

Kommentera

Du får nog förklara fackligt ombud, MBL - förhandlingar, Fia med knuff o yatzy för dem födda på 90 talet o senare
          Tänk att du fick HSB att gå med på det!! Hade nog inte funkat här...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          14 947 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art