Flugfiske Sverige Frågor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiske Sverige Frågor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Flugfiske Sverige Frågor

    Hejsan på er! Jag flyttar till Sverige i augusti för gymnasiet. Jag vet att Sverige har fantastiskt flugfiske, så jag tar med mig min utrustning. Hur är priserna på flugfiske specifika saker i Sverige? Någon som har bott i båda kan höra av sig om det är meningsfullt att säga, fylla på med flugor i sommar medan staten ligger? Det är mest de mindre sakerna som flugor som jag behöver. Jag kommer förmodligen också att plocka upp ett annat spö (jag har en 5 wt) innan jag åker. Några tips på bästa spövikt i Sverige? Tänker något lite större i intervallet 8-9, men jag är inget proffs.

  • #2
    Hej, nu vet jag inte vart du flyttar från men Sverige är ganska dyrt överlag. Samtidigt så är kronan svag nu så på det sättet blir det billigt. Men kolla själv och skapa dig en uppfattning: https://fishline.se/fiskemetoder/flugfiske/flugor-2

    Angående aftm klass på utrustningen är 5 wt en bra allround, fungerar till harr, öring och regnbåge men beror ju på vad du ska flugfiska. Sverige är stort och blir det kustfiske efter havsöring och gädda behöver du kraftigare utrustning. Klass 7 är lämpligt för havsöring och gädda skulle jag rekommendera en 9:a.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
    66 svar
    14 837 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg .art
    av .art
     
    Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
    22 svar
    3 167 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Nextline  
    Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
    9 svar
    945 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg anteman
    av anteman
     
    Startad av BigF, 2011-09-30, 16:59
    26 svar
    8 320 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Kr0nbl0m  
    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
    12 svar
    2 656 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
    Arbetar...
    X