Dykande havssula och ett gäng öringar. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dykande havssula och ett gäng öringar.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dykande havssula och ett gäng öringar.

Va förbi Lingvallen, skälderviken( kikade på nån framtida lokal) där EM gymnasterna hade genrep. Verktygen fanns med i bilen eftersom jag på hemvägen skulle passera några bra lokaler.
    Fick ett par härliga timmars fiske med en 7-8 blanköringar , ngn nådde strax över mått men största behållningen va en Havssula som gjorde mängder med höghöjdsdyk bara 150-200m ut . Så läckert när denna eleganta pippi fäller in landningsställ och far genom ytan som en pil. Första gången som jag sett detta live. Gissar att den hårda vinden fr V - NV för en knapp vecka sen " drev in " Sulan till våra kuster.
    Märks att öringen kommer förbi i stim , under 30-40min var det napp el fisk på i stort sett i varje kast . Flera hoppade av strax innan avkrokning( smidigt) dessutom fanns det smolt som nappade och bet sig fast.
    Peter b

Har blivit två pass ( tor o fre) på hemmaplan , halmstad trakten. 5 lokaler har fiskats men bara en har levererat. Fem fiskar upp och några till på. Gårdagen med NV vind(pålands) då togs fisken långt in i en lagun. Idag O vind ( frånlands) men fisk på samma yta. Bara blankfisk under mått.
    Peter b

Kommentera

Öring i all ära men sulan är jag mer avundsjuk på.
      Har sett en sträckande norrut strax söder om Träslövsläge för många år sedan, så långt från land att den precis gick att identifiera med hjälp av tubkikarens 60 gångers förstoring.
      Fantastiska fåglar!

Kommentera

Tyvärr hade sulan dragit vidare , däremot hittade jag ett gäng öringar . Tre på kattvikssträckan runt lunch varav en blank på 51. Bytte till västsidan av bjärehalvön och längst in i en vik kom de förbi , det blev 4a upp som bäst en 57a .
        Härlig dag - Peter b

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 181 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art