Jag har sett att det dyker upp annonser med skurna reklamdekaler för alla möjliga tillverkare i branschen från exempelvis Daiwa, Lowrance, Westin, ABU Garcia med flera... finns det verkligen folk som köper dessa för att kleta på sina bilar och båtar? Låtsas man vara sponsrad av dessa märken då? :-)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Skurna reklamdekaler
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggVarför klanka ned på andra fiskare som brinner för sin hobby bara för att dom ser ut på ett vist sätt.
Onödig tråd som borde tas bortDu får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
- Gillar 1
Kommentera
-
Vet att många är anti-reklam och det är fine. Vissa kan ju inte förstå hur man kan köpa ett plagg där märket syns - man gör ju reklam i onödan. Nu har jag inte båten kvar längre men hade ett fåtal stickers och funderade faktiskt på fler dekaler. Av någon konstig anledning tycker jag det är snyggt och får en positiv känsla av att hoppa in i en båt med logos från olika tillverkare.
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggVarför klanka ned på andra fiskare som brinner för sin hobby bara för att dom ser ut på ett vist sätt.
Onödig tråd som borde tas bort
- Gillar 1
Kommentera
-
Är själv en skogsmullig kuf, av generationen/typen där fiske ansågs ungefär lika häftigt som frimärkssamlande eller fågelskådande. Har alltid gillat nedtonade bruksprylar samt typen som använder just sådana.
Kanske därför jag har lite svårt för fenomenet betala för produkter vilka inte har annat syfte än att göra reklam för tillverkaren.
Stora logotyper på kläder och annat är dock inget som stör, så länge produkterna faktiskt fyller en funktion.
Äh, stör mig nog inte på reklamdekalerna heller egentligen, de ligger på något vis i tiden och har blivit en naturlig del av fisket.
Folk irriterar sig relativt ofta på hur jag är, helt okej för mig förutsatt att jag får irritera mig lite tillbaka.
Ingen behöver bli kränkt av lite jargong...
- Gillar 4
Kommentera
-
Själv skulle jag aldrig få för mig att klistra på några dekaler på min båt OM jag inte får nått i gengäld av berört märke... Samma gäller kläder, ska jag betala för att få ge reklam åt en tillverkare? Sin sak om det varit självkostnadspris på plaggen med stora loggor på.... Fast gratis hade varit mer på sin plats.
Well, vill man åka runt som en reklampelare och dessutom betala för det så är det upp till var och en. :-)
- Gillar 3
Kommentera
-
Ursprungligen postat av carter Visa inläggSjälv skulle jag aldrig få för mig att klistra på några dekaler på min båt OM jag inte får nått i gengäld av berört märke... Samma gäller kläder, ska jag betala för att få ge reklam åt en tillverkare? Sin sak om det varit självkostnadspris på plaggen med stora loggor på.... Fast gratis hade varit mer på sin plats.
Well, vill man åka runt som en reklampelare och dessutom betala för det så är det upp till var och en. :-)
Nästan inga kläder alls då produkternas märke står till 99% på alla plagg, Haglöfs, Grundens, Didriksson mm.mm ?????Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Allt handlar om att man vill se ut som de sponsade bass proffsen. Och det är ju upp till var och en. Själv gör jag ingen gratis reklam. Mer än den som redan är färdigtryckt på produkterna jag köpt. Står ju redan på båten, motorn, rullar, spön lod osv. De plockar jag inte bort.
- Gillar 4
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 063 visningar
1 gilla
|