ismete, funker ikke - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ismete, funker ikke

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ismete, funker ikke

blir helt galen på en sjö jag fiskar i. den levererar tamejfan aldrig. vet att de går grov gädda och abborre i den samt en del gös. får ganska bra med gädda på hösten. problemet är alltså att fisket är extremt trögt under vintern. har testat de mesta tycker jag. djupt, branta slutningar i anslutning till strömmande vatten (inlopp) relativt, grunt.

trodde först att de bara var naturliga omständigheter eller månfaserna som gjort att jag inte fått fisk eller att jag varit på fel ställen, men nu har jag X antal 10-12 timmarspass bakom mig med endast några få fäll som resultat. trots förflyttningar, djupändring, betesändring osv. vad i helskotta beror de dåliga fisket på? vart kan man tänkas vara i en sån här sjö (mellandjup slättlandssjö, grumlig, mycket vitfisk) det finns in och utlopp (moälven rinner igenom) med vattenreglering. kan detta påverka måntro?
    djupkarta finns på www.moalven.se veckefjärden heter sjön. om någon har lust att skriva några rader och tycka till är det välkommet.

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
64 svar
15 181 visningar
1 gilla
Senaste inlägg .art
av .art

Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16