Ekolod till isfisket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ekolod till isfisket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ekolod till isfisket

Tjena! Är sugen på att införskaffa ett smidigt ekolod att ha med sig till isfisket för att slippa fiska i blindo, är det deeper eller garmin caster som gäller då? Kanske någon som sitter på lite feedback kring dessa? Att behöva släpa med batteri och mitt garmin ultra 102 känns tämligen otympligt de få gånger man tar sig ut på isen

Caster har jeg ikke prøvd, men Deeper har jeg testet skikkelig: Testet: Deeper Smart Sonar Pro+ (teamcolibri.blogspot.com)

Dette kan være verdt å se når man vurderer kastbare ekkolodd kontra tradisjonelle ekkolodd:

Team Colibri

Kommentera

Kapar lite.
      colibri..hur har strikemastern funkat för er?
      Min har funkat utan problem men tänkte om någon stött på något..
      Brukar ni underhålla eran på något sätt?
      Såg ni brukar skruva bort kåpan för att torka upp..tycker ni det är nödvändigt..
      Mvh

Kommentera

Vi har både en Strikemaster 40V og en 24V i teamet, det er jeg (Erik) som har 40V mens Lars har 24V. Jeg hadde en reklamasjon på min i fjor vinter, da releet som skal stanse borret automatisk når du slipper knappen ikke stoppet borret slik det skulle men lot borret gå flere sekunder etter at du slapp knappen. Det ble fikset på 2 dager.

Det som er veldig bra er god batterikapasitet (mer enn du trenger), god spiral og godt skjær. Det som ikke er så bra er at de ikke tåler fuktighet, og at det er dårlig presisjon på koblingen mellom motordelen og spiralen. Så enten må du leve med at det slarker litt når du borrer, eller etterstramme flere ganger på hver tur. i Bruksanvsiningen (manualen) til 24V står det at den ikke tåler fukt og ikke skal brukes i regn, det står ikke i manualen til 40V men gjelder i praksis for 40V også for releene og elektronikken er like åpent under lokket på 40V som 24V. Vi har derfor sydd trekk til våre som vi kan ha over borret i regnvær eller når det kommer våt snø.

Jeg skrur forsåvidt ikke av spiralen hver gang borret brukes, men jeg gjør det når det har vært brukt i saltvann. Da skyller jeg spiralen innvendig og utvendig i ferskvann før alt får en dusj tynn olje. (Dette gjorde jeg med mitt manuelle borr også, de er ikke lakkert i røret i spiralen og vil ruste når man bruker borret i saltvann.
        Team Colibri

Kommentera

Jo det att man får efterdra har jag märkt.
          att den inte riktigt tål fukten kan man ju tänka på..synd på det och ska ha med mig nåt skydd vid regn eller snöglopp, tar alltid in min efter turerna men ännu inte skruvat loss kåpan.
          Har inte haft nåt fel än på min 40v.
          Tycker den skär riktigt bra och som du säger batteriet håller förvånansvärt länge.

Öppnade en tråd före jul och ställde samma fråga men du såg den nog inte.
          Kan ju vara intressant att ha en sådan tråd för blir nog fler o fler som upptäcker strikemastern.
          Mvh.

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
            Vi har både en Strikemaster 40V og en 24V i teamet, det er jeg (Erik) som har 40V mens Lars har 24V. Jeg hadde en reklamasjon på min i fjor vinter, da releet som skal stanse borret automatisk når du slipper knappen ikke stoppet borret slik det skulle men lot borret gå flere sekunder etter at du slapp knappen. Det ble fikset på 2 dager.

Det som er veldig bra er god batterikapasitet (mer enn du trenger), god spiral og godt skjær. Det som ikke er så bra er at de ikke tåler fuktighet, og at det er dårlig presisjon på koblingen mellom motordelen og spiralen. Så enten må du leve med at det slarker litt når du borrer, eller etterstramme flere ganger på hver tur. i Bruksanvsiningen (manualen) til 24V står det at den ikke tåler fukt og ikke skal brukes i regn, det står ikke i manualen til 40V men gjelder i praksis for 40V også for releene og elektronikken er like åpent under lokket på 40V som 24V. Vi har derfor sydd trekk til våre som vi kan ha over borret i regnvær eller når det kommer våt snø.
            wordle
            Jeg skrur forsåvidt ikke av spiralen hver gang borret brukes, men jeg gjør det når det har vært brukt i saltvann. Da skyller jeg spiralen innvendig og utvendig i ferskvann før alt får en dusj tynn olje. (Dette gjorde jeg med mitt manuelle borr også, de er ikke lakkert i røret i spiralen og vil ruste når man bruker borret i saltvann.
            Takk for at du delte din erfaring med Strikemaster isbor, Det er veldig nyttig informasjon for meg.

Kommentera

Ursprungligen postat av Najad Visa inlägg
              Jo det att man får efterdra har jag märkt.
              att den inte riktigt tål fukten kan man ju tänka på..synd på det och ska ha med mig nåt skydd vid regn eller snöglopp, tar alltid in min efter turerna men ännu inte skruvat loss kåpan.
              Har inte haft nåt fel än på min 40v.
              Tycker den skär riktigt bra och som du säger batteriet håller förvånansvärt länge.

Öppnade en tråd före jul och ställde samma fråga men du såg den nog inte.
              Kan ju vara intressant att ha en sådan tråd för blir nog fler o fler som upptäcker strikemastern.
              Mvh.
              40v är grym -isen nu är seg och sörjig men vi fick ut 44 250mm:s hål i 55-60cm:er is sist, 250spiralen är maffig -kanske väl maffig men i valet av en 24 med två batteri och 200spiral eller en 40v blev det en 40v med 250spiral
              för vanligt fiske hade en 24 med 150 och 200 spiral varit ett bra val kompletterat med ett extra batteri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 181 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art