Premiären i hamn, blev bra till slut. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Premiären i hamn, blev bra till slut.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Premiären i hamn, blev bra till slut.

    9h tur inkl resa med blåst o regn , ska mckt till och backa från en premiär. Har lovat polarn en tur ner till Höganäs imon , Lär nog krävas startkablar för o komma upp.
    Fisket på lokal 1 tre flugfiskare i vattnet och två till på väg i. Lägre vatten än utlovat och inte så mycke fart i vattnet. Drog vidare lokal 2 gav en 40 cm och hade på en till . Körde orange fluga. Lokal 3 massor av folk i vattnet körde kortpass- bom.
    Lokal 4a gav en 30cm och en till som va på samma size.
    Lokal 5 - bom.
    Längre förflyttning , när jag kom gav 6-7 man upp . Försökte skoja till det med : har ni inget tålamod, de flesta förstod några behövde längre betänketid.
    Här hittade jag dem: 4 upp bästa på 45cm , hade en på som snuddade vid måttet.
    Flyttade mig lite så jag kunde fiska rakt in i vinden. Drog på en fining blank 53cm nu hade jag bytt till en transparent räkfluga , som om det va lösningen . Det blev 2 till och några hugg. Toppendag.
    Peter b

  • #2
    Häng på ni som varit ute eller ska.
    Peter b

    Kommentera


    • #3
      Blev några timmars fiske idag med flugspöet men ingen fisk. Får ta det som en övningsrunda med flugspöet (krävs mycket övningen tydligen).
      Testade bara ett ställe, frånlandsvind och ganska grunt och klart vatten. Flugval blev diverse räkliknande flugor. Tänkte byta över till märlor i slutet men tiden gick fort och det hann bli skymning.

      Får se om man hinner med någon tur till innan vintern slår till igen. Skall bli rejält med minus enligt smhi om nån dag.

      Kommentera


      • #4
        Fick du till nån bra kastkänsla.
        Flera av fiskarna jag fick tog väldigt långt ut , lite oväntat. Inget man når med flugspöt såvida man inte vadar ut rejält.
        Ja tyvärr ser det riktigt bistert ut framöver , bara vänta in SV vind o plusgrader.
        Peter b

        Kommentera


        • #5
          Som glad amatör så tyckte jag att jag fick till en hel del bra kast men med de förhållande som var idag och många andra fiskare i vattnet så hade spinnspöet med dobb varit ett bättre alternativ helt klart. Om där var någon fisk i mitt område så tror jag den var långt ute där jag inte nådde ut med flugan.
          Men nu kan det bara bli bättre haha.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
            9h tur inkl resa med blåst o regn , ska mckt till och backa från en premiär. Har lovat polarn en tur ner till Höganäs imon , Lär nog krävas startkablar för o komma upp.
            Fisket på lokal 1 tre flugfiskare i vattnet och två till på väg i. Lägre vatten än utlovat och inte så mycke fart i vattnet. Drog vidare lokal 2 gav en 40 cm och hade på en till . Körde orange fluga. Lokal 3 massor av folk i vattnet körde kortpass- bom.
            Lokal 4a gav en 30cm och en till som va på samma size.
            Lokal 5 - bom.
            Längre förflyttning , när jag kom gav 6-7 man upp . Försökte skoja till det med : har ni inget tålamod, de flesta förstod några behövde längre betänketid.
            Här hittade jag dem: 4 upp bästa på 45cm , hade en på som snuddade vid måttet.
            Flyttade mig lite så jag kunde fiska rakt in i vinden. Drog på en fining blank 53cm nu hade jag bytt till en transparent räkfluga , som om det va lösningen . Det blev 2 till och några hugg. Toppendag.
            Peter b
            Grattis och bra fiskat!

            Kommentera


            • #7
              Efter dagens pass behöver jag inte föna håret. Satan vilken vind . Polarn fick debutera , förhoppningarna lågt ställda. Mckt lågt vatten o 10-12 m i fast vind ,
              men det fanns fisk . Polarn lyfte upp 7 och jag fick hem 6st.
              Polarn drog en prakfisk en av de snyggaste öringar jag sett på ett bra tag , hatten av för 55cm o 2.2kg silver.
              Nu ser det ut som karantän- buu.
              Peter b

              Kommentera


              • #8
                En blåsig töväderslucka månne? Här har vi -8° och blåsigt 7/12 m/s, kyleffekt-16° så jag ligger lågt..
                Vilket fiske du haft några turer nu!
                Senast ändrad av anteman; 2024-01-03, 15:20.

                Kommentera


                • #9
                  Tvåsiffrigt på minussidan till helgen - skit åxå. Click image for larger version

Name:	IMG_68521.jpg
Views:	341
Size:	796,6 KB
ID:	2633340 Polarns kanonöring fr gårdagen 55 lång 2.2 tung. Bara lite avis.
                  Peter b

                  Kommentera


                  • #10
                    Vilken fin fisk, och barmark! Ja usch, minus är sällan ett plus när det gäller HÖ, tvåsiffrigt även här till helgen...

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    66 svar
                    14 841 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art
                     
                    Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                    22 svar
                    3 169 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Nextline  
                    Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                    9 svar
                    945 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av BigF, 2011-09-30, 16:59
                    26 svar
                    8 321 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Kr0nbl0m  
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    12 svar
                    2 657 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Arbetar...
                    X