En julkalender för riktiga gäddfiskare… - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En julkalender för riktiga gäddfiskare…

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• En julkalender för riktiga gäddfiskare…

Snart har väl varje betesproducent en jul- eller adventskalender med en spännande lucka att öppna varje dag i december fram till jul. Men vad är roligast 24 småsaker eller några riktigt coola favoriter?

Jag landade i alla fall i att göra en egen julkalender i ett enda exemplar med 4 riktiga önskedrag som passar mottagarens fiskestil och fiskeställen samt en stor laddning med stingerdelar och kraftiga gäddtafsar. Sedan till det där med guldbiljett… självklart finns det en guldbiljett i en av kalendrarna. Den som får guldbiljetten i min hemmagjorda kalender vinner två gäddfiskedagar med vårt gäddfisketeam. Om vinnaren vill så filmas fiskedagarna och klipps ihop till en riktig fiskefilm. Självklart ingår resa, boende och alla måltider i vinsten. Ganska stor chans att få guldbiljetten med vara en tillverkad kalender. Filmaren är med i teamet och fiskar om/när han inte filmar.

I min kalender står det 24/12 på alla luckor, men med tillägget 17:00, 18:00,… 6 luckor och alla öppnas på julafton.

Detta kanske kan vara ett bra sista-minuten-tips för er som gillar att pyssla och inte köpte någon fiskekalender.

Slutligen - genom att ge kalendern till sin bästa fiskekompis får man helt plötsligt två fiskedagar själv med sin bästa fiskekompis på ett favoritfiskeställe. Det är nästan så att det är roligare att ge än att få.

Haha- har gjort precis så som du nästan dä grabbarna 7 och 12 sitter å dreglar över alla kalendrar som finns ä mest över kanal gratis som jag anser är överprisat kinaskräp för 1595 :- så plockade jag ihop en med färre och rejälare beten dä jag avskyr utfyllnader som finns en hel del i dom där kalendrarna och deras önskemål var specifikt ”gäddbeten”

Kommentera

Låter väldigt lika som här då.

Här är det jag och yngsta sonen som fixar kalendern till fisketokiga äldsta sonen.

Kommentera

Sundström76 köpte deras kalender förra året och i år. Den var ok ifjol för mig som fiskar borre men inte gädda, men i år än dyrare och totalt värdelös (samt 80% har hittills varit gäddbeten). Frågan är fan vad man ska göra av dom? Går dom ens att skänka bort ?

Kommentera

Köpte Westin predator lilla modellen och än så länge är jag inte imponerad, mest jiggar som jag anser är slarvigt monterade med skallen, trodde det skulle vara lite roligare beten och tveksamt om innehållet kommer upp till det priset kalendern kostade, men min son uppskattar den i alla fall.

Kommentera

Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inlägg
            Köpte Westin predator lilla modellen och än så länge är jag inte imponerad, mest jiggar som jag anser är slarvigt monterade med skallen, trodde det skulle vara lite roligare beten och tveksamt om innehållet kommer upp till det priset kalendern kostade, men min son uppskattar den i alla fall.
            Köpte den också till mig själv, fick den till ett väldigt bra pris så är nöjd för priset. Det förstör ju överraskningen men står på kartongen vad som ingår, 8 hårdbeten och sedan resten gummi.

Men jag håller med dig om monteringen, de flesta för-riggade är sneda. Har generellt sett inte varit nöjd med för-riggade så undviker att köpa det nuförtiden.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 181 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art