Fisk o fågelliv på kusten. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisk o fågelliv på kusten.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Förstår hur du tänker men för mig är det negativt. Glesa bestånd vid "min" ostkust och finns där säl som antingen jagar, alltså skrämmer bort, stör eller vilar och smälter maten (den öring jag söker) så väljer jag hellre en annan lokal.

Kommentera

Körde ett fm pass 8-12. Första lokalen gav inget, lokal två va tom i 40 min sen 4 på 4 kast ingen över skamgränsen.
      På nästa lokal hittade jag en blank 45a som tog längst ut i kastet , den hade varit uppe o skramlat tidigare men då högg den inte trots att kasten hittade rätt yta.
      Strax innan hemgång, precis väster om kattviks hamn , hade jag på en blanking som va mer i luften än i vattnet - tyvärr hoppade den av , godkänd storlek.
      Ev dubbelpass imon och ett på lördag om vädret är ok , såg rätt vindigt ut.
      Brukar avsluta säsongen med att leverera ett
      " bokslut".
      Peter b

Kommentera

Trodde att denna sista vecka skulle ge lite rejäla pjäser och antal , men icke . Går att spekulera i det oändliga ang skälen till det.
        Min spaning är att den sensommarvärme som rått både dagtid o nattetid har " dragit ut " fisken på djupare vatten. Har inte sett till nån bytesfisk: tobis el sill . Vindarna som rått har varit bra enl mig både riktning o styrka.
        Har kört runt på olika flugor så det borde inte va problemet .
        Va såklart ute en sväng idag det blev två rejält lekfärgade öringar över mått och ett par junisar och hade på två lite bättre som tog längst ut I kastet.
        Säsongens sista pass på lördag om vädret tillåter , såg ut som om det skulle fläkta på en del. Skall mycke till om jag inte avslutar med ett pass sista dan. Kör hårt alla in i kaklet.
        Peter b

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 181 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art