Finns mycket guldkorn att välja mellan chatterbait instant spinnerbait jerkbait jigg popper skeddrag spinnare spinnerbait spinnfluga tailbete vibrationsbete wobbler ytbete osv.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Om vi tittar i spåkulan vilken betestyp kommer dominera inom spinnfiske 2024?
Collapse
X
-
Jag har länge gått och väntat på feta skeddrag. Märkligt att det inte gjorts mer för att "pusha ut" som världsnyhet mede tanke på att produktionskostnaderna torde vara låga och med maximal möjlighet till vinstmarginaler. Lite fiskefilmer från när några fullkittade profiler står och drar gödsvin på "Big Spoons" i Maraviken, Eriksberg. Nya spön, typ "BFT Spooner" behövs ju också såklart!
- Gillar 2
-
Ursprungligen postat av Henke E Visa inläggFinns mycket guldkorn att välja mellan chatterbait instant spinnerbait jerkbait jigg popper skeddrag spinnare spinnerbait spinnfluga tailbete vibrationsbete wobbler ytbete osv.
Ska du mest ägna ditt fiske åt att fånga Abborre bör jiggar och spinnare hamna högt upp på resultatlistan över fångade fiskar...
Ska du fånga Gädda och Gös kommer nog skeddrag och wobbler ganska bra till över fångade Gäddor och Gösar.
Vill du fånga Lax och Öring kan du variera de fångstgivande betena bland flugor, skeddrag, spinnare och wobbler. Färger och storlekar på de valda betena påverkar också fångsterna.
Med vänlig fiskehälsning Old Firehand Leif Engström.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggJag har länge gått och väntat på feta skeddrag. Märkligt att det inte gjorts mer för att "pusha ut" som världsnyhet mede tanke på att produktionskostnaderna torde vara låga och med maximal möjlighet till vinstmarginaler. Lite fiskefilmer från när några fullkittade profiler står och drar gödsvin på "Big Spoons" i Maraviken, Eriksberg. Nya spön, typ "BFT Spooner" behövs ju också såklart!
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggJag har länge gått och väntat på feta skeddrag. Märkligt att det inte gjorts mer för att "pusha ut" som världsnyhet mede tanke på att produktionskostnaderna torde vara låga och med maximal möjlighet till vinstmarginaler. Lite fiskefilmer från när några fullkittade profiler står och drar gödsvin på "Big Spoons" i Maraviken, Eriksberg. Nya spön, typ "BFT Spooner" behövs ju också såklart!
Kommentera
-
Tror att gummi kommer promotas, billiga att tillverka ooch kort livslängd bör ge fina vinstmarginaler och återkommande kunder... Bryr mig inte om trender till gädda utan kör vidare med de beten jag har redan, gummi, hybrider, spinnerbaits, skeddrag, vobbler, och jerkbeten...
- Gillar 1
Kommentera
-
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Henke E Visa inlägg
Typ liknande Utö Atom Blue Fox skeddrag som är så effektivt.
Kommentera
-
Hoppas kan man ju alltid göra och då säger jag ledade swimbaits.
Tror dock gummibeten kommer dominera där man tex använder mycket Custom färger och labbar med mustasch / headbanger skalle.
Något som vore kul är ju om man hämtar in lite från flugfisket… tex wave tail är magiskt till spinnfiskets glidebaits. Men att man använder sig mer av större sjunkande flugor kanske? Eller att folk börjar göra sina egna beten hade varit väldigt kul
Senast ändrad av Letho; 2023-12-07, 01:59.
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 086 visningar
1 gilla
|