Öringjakt övergår i fjärsing"fest". - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Öringjakt övergår i fjärsing"fest".

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Öringjakt övergår i fjärsing"fest".

För min del har denna senvåren och försommaren varit rena katastrofen ur öringsynpunkt. Visst har jag fått ett gäng men bara smått . Tendensen är inte bra .
    Idag körde jag ett kvällspass inga öringar på eller som visade sig. Däremot blev det säkert ett dussin fjärsingar tur jag stod på land , så det var lite enklare och säkrare att kroka av.
    Sent på kvällen tog en makrill , nappet var ngt helt annorlunda : snabbare, hårdare mer bestämt.
    Får försöka komma ut på ett par makrillmetarpass , brukar bli tidig morron . Metod flöte o sill.
    Peter b

Känner igen mig i detta. Min jakt på Öring tog slut på senvåren. Fick några stycken. ett par på 40cm och några mindre. Nu är det bara makrill som jag fått på kroken. Riktigt stora också. 1kg. Så en rejäl kamp faktiskt. Dom sticker iväg ordentligt. 3st åkte på stekpannan senast och familjen åt det till lunch dagen efter. Riktigt gott.
    Igår blev det abborrfiske och där blev man inte besviken. Dock inga större, men det nappade åtminstone.

Senaste öringpassen har varit mellan 22-03. Har inte varit hemma förrens 4a, utan resultat. Man blir rätt mör dagen efter när man skall upp och umgås med familjen, så jag har bestämt mig. mina nästa öringpass blir nog mellan 19-23, så får det bära eller brista. Har ändå inte fått något på natten och mellan 19-23 lär man ändå få en go makrill man kan ta hem och steka i alla fall

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
    64 svar
    15 137 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg .art
    av .art