Mörrumspinnare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mörrumspinnare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mörrumspinnare

Jag har nu endast ett exemplar av detta fantastiska bete kvar. Den har utgått ur sortimentet så går inte att få tag på längre tyvärr. Jag hittade ett liknande bete, någon halvdan kopia av märket ”Jack sheldon”, men denna funkar inte alls lika bra då kroken nästan alltid fastnar i huvudet.

Att ta bort Mörrumspinnaren ur sortimentet är ju faktiskt helt sjukt. För inte kan orsaken ha varit att de sålde för få?! Jag anser att beslutet att sluta tillverka detta bete borde klassas som kriminellt. Kan man komma med moderna versioner av HiLo och nya fräscha färger på Atom, då kan man också fortsätta tillverka Mörrumspinnaren. Vad är nästa steg, sluta tillverka Reflexspinnaren?

Någon som vet varför de slutat tillverka Mörrumspinnaren? Finns det något liknande man kan köpa istället?

Den finns fortfarande kvar. Men då i paket med 2 andra beten.

Kommentera

Ja jag har sett att de finns kvar i sådant paket, dock bara 18g. Jag vill allra helst ha 28g

Kommentera

Det blir inte en kopia av en mörrumspinnare.
        Men rent krasst, så skulle vilken spinnare som helt fungera någorlunda likadant, om man kopplar på en cheburaska / link head vikt i önskad size.
        Det man vill åt är väl det ledade länkaget för en
        ”jiggande” effekt?
        Kan tänka mig att Darts viktade lekanden skulle fungera ypperligt till denna modifikation.

Kommentera

Fasen vad tråkigt, men inte förvånad
          Fiskade mkt med dom som ung & köpte på mig några igen för ett par år sedan & kvalitén var katastrof, en liten gädda & betet var förstört, tråden allt är byggt på känns undermålig & tål ingenting det är inte vad jag minns av mörrumspinnarna från när man var yngre.

Kommentera

Ursprungligen postat av Niklar

Men handen på hjärtat, hur många svenskar köper mörrumspinnare, reflex och atom längre. Absolut jag har ett par i nån låda själv men det var inte igår jag köpte de.
            Det är inte så konstigt om de vill sluta sälja utö och atom. De är ju billigare än de flesta moderna gäddragen (mjukbeten) och de håller ju ofantligt mycket längre. När sonen drog 11gäddor för ett par helger sedan fångades 9-10 av dem på samma 35g atom BGL. Om det var ett nytt atom som kostade ett par hundralappar? Nej Atom Sweden, och jag köpte det begagnat för ca 10kr förra vintern. Sedan har han troligen bytt kroken. Så säg ett par kronor till då.

När slutade det stå Sweden på atomdragen?
            Hur som helst de fångar fisk och de håller länge.

Kommentera

Ursprungligen postat av Benjamin S

Fler än vad du tror! Jag jobbar i sportfiskebutik. Mörrumspinnaren är nog det bete som efterfrågas mest.
              Så är definitivt inte fallet i min lokala butik. Där hängde de länge innan en turist länsade de sista spjuten.

Kommentera

Jag har aldrig hört talas om Pure Fishing, så fick kolla upp. Det är alltså då någon sorts koncern som äger Abu Garcia. Varför de förbjuder Abu att tillverka Mörrumspinnaren förstår jag dock inte? Abu borde väl veta vad som funkar på den svenska marknaden? Jag tror och hoppas att jag inte är den enda som gillar denna

Gud förbjude om de även tar bort reflex! Varför ta bort ett efterfrågat och fungerande koncept? För jag tror verkligen det är många som ”fortfarande” kör reflex, atom Mörrum m.fl. De är ju så enkla, och extremt effektiva. Coolhetsfaktorn är väl dock inte kvar längre. I helgen var det bara reflex som funkade för mig t.ex.

En idé: om nu Abu av någon märklig anledning inte får/kan tillverka mörrumspinnaren, kan inte då de som tillverkar Wipp/Myran spinnarna (vad företaget nu heter) börja tillverka denna eller någon snarlik variant…? De är väl i princip enbart inriktade på spinnare, så en Mörrumspinnare i sortimentet hade väl inte varit särskilt märkligt. Någon som känner någon och kan tipsa?

Kommentera

Det är väl lite som Benjamin säger. Man satsar inte på mindre marknader utan satsar på volym

I dagens samhälle är marknaden för nischade produkter oerhört kostsam och snäv
                  Det styrs enbart ekonomiskt och alla som arbetar på ett större företag behöver bara se till hur det styrs.

Uträkningar för att maximera vinster styr. Så enkelt är det. Samma i kläd-, bil-, dryckesbranschen osv etc mfl.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 006 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art