Hur fan skall man hinna ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur fan skall man hinna ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur fan skall man hinna ?

Jag är pensionär , nu vill jag fiska gädda innan leken ,jag vill fiska havsöring på kusten , jag vill VJ:a gös , jag vill åka ut på Öresund och fiska plattfisk , i alla fall 10 pass av varje nu på våren . Hur fan skall jag hinna med allt ? och så ett jäkla blåsande och regnande som hindrar en ständigt .
    Vad ni än gör så gå inte i pension , stressen tar nästan livet av mej .
    Senast ändrad av RK99; 2023-02-19, 18:14.
    "HalvDan var här"

Utmana det enkla och bekväma livet...

Hur ofta har du ångrat en fiskedag... även om du inte fått någon fisk alla gånger?

Kommentera

Ja jag vet ju inte men jag tar fisket som avkoppling inte en stressfaktor så jag hade ju inte satt upp måsten och mål för då dör fiskets kulfaktor rätt fort .
      40 pass lär du väl hinna ändå som pensionär men förstår inte vitsen med stressen sen fiskar jag i alla väder själv

Kommentera

Vädret hindrar bara den som inte är tillräckligt motiverad, med jobb och hemmaboende barn kan jag bara fiska (vissa) helger så då får man ta det väder man får helt enkelt.

Kommentera

Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
          Vädret hindrar bara den som inte är tillräckligt motiverad,.
          Bästa citatet på länge!

Minns för många år sen typ när jag va 15 och var på flugfiskeläger, en Sthlm kille var helt förvånad när instruktörerna uppmanade oss juniorer att klä sig ordentligt då de regna….

killen sa något i stil med ”Men man fiskar väl inte när de regnar?”

Kommentera

Ursprungligen postat av RK99 Visa inlägg
            Vad ni än gör så gå inte i pension , stressen tar nästan livet av mej .
            Hur tänkte du nu? Jag vill fiska gädda, abborre, havsöring med mera också. Inte fasiken har jag mer tid. Heltidsjobb och 2 barn som ska lämnas och hämtas på skola, förskola och allehanda träningar, aktiviteter och kalas. Bara inse att man inte hinner allt och var nöjd med det man hinner.

Kommentera

Sagt med glimten i ögat, många pensionärer som säger att de inte vet hur de hann jobba förr givet alla aktuella aktiviteter, typ fisken... Vi som jobbar får ta det som bjuds på "fria" helger...

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                Sagt med glimten i ögat, många pensionärer som säger att de inte vet hur de hann jobba förr givet alla aktuella aktiviteter, typ fisken... Vi som jobbar får ta det som bjuds på "fria" helger...
                Ja givetvis är det så , mest ett skämt . Med vädret så är det på riktigt , fiskar mest från mindre båt i större sjöar , behövs inte mycket vind för att det skall bli för jobbigt .Regn och 4 plus grader , nej tack väntar hellre tills i morgon då .
                Senast ändrad av RK99; 2023-02-20, 14:01.
                "HalvDan var här"

Kommentera

Visst har man höjt ribban en hel del för vad som är acceptabelt fiskeväder med åldern, vid 50 är det ju potentiellt livsfarligt att knata ut på en ranglig underkyld brygga med 30 kilo fiskeprylar under armen. Man minns barndomens fisketurer då man först kunde cykla två mil i snöblandat regn och sedan trassla sig igenom ett par kilometer snårskog och fiska från gryning till skymning utan vare sig mat eller dryck. Den motivationen hittar man nog aldrig tillbaks till.

Kommentera

Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                    Visst har man höjt ribban en hel del för vad som är acceptabelt fiskeväder med åldern, vid 50 är det ju potentiellt livsfarligt att knata ut på en ranglig underkyld brygga med 30 kilo fiskeprylar under armen. Man minns barndomens fisketurer då man först kunde cykla två mil i snöblandat regn och sedan trassla sig igenom ett par kilometer snårskog och fiska från gryning till skymning utan vare sig mat eller dryck. Den motivationen hittar man nog aldrig tillbaks till.
                    Motivationen finns nog kvar för min del i alla fall, det är mera orken och kroppens återhämtningsförmåga som vid mina snart 70 år inte riktigt är densamma längre....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 028 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art