oldschoolsportfishing.blogspot.com - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

oldschoolsportfishing.blogspot.com

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• oldschoolsportfishing.blogspot.com

Tjosan!

Är det någon här som driver bloggen? Old School Sport Fishing

Kul läsning om vissa rullar...

Jag tror inte det.
    Han skriver att han blivit banad för att han ifrågasatt Sportfiskarna. Jag minns inte exakt hur han skrivit, "ifrågasatt Sportfiskarna" är mina ord.

Jag tycker att hans blogg är riktigt bra och tycker att det är synd att han inte är medlem här.

Kommentera

Det är ju lausvik. Riktigt vettig människa. Retades lite här med fel personer. Var sen rätt aktiv på sportfiskeform tills det lades ner.
      Hade mycket både intressanta och vettiga idéer.
      Riktigt saknad här.

Kommentera

Ja efter några turer med moderator som inte orkade med lite tjiv så bannades Lausvik. Det var ju lite mer fart förr här på forumet och Lausvik bidrog till det, sen att det fanns meningsskiljaktigheter hör ju till!

Kommentera

Ja han bannades två gånger om jag minns rätt så lyhörd var han nog inte. Intressant stundom men också annat. Det var mer fart på FS för några år sedan, sen byttes plattform och det blev sämre och många lämnade, de flesta frivilligt.

Kommentera

Ursprungligen postat av UB Visa inlägg
            Jag tror inte det.
            Han skriver att han blivit banad för att han ifrågasatt Sportfiskarna. Jag minns inte exakt hur han skrivit, "ifrågasatt Sportfiskarna" är mina ord.

Jag tycker att hans blogg är riktigt bra och tycker att det är synd att han inte är medlem här.
            Jag vill minnas att det var en del tjafs om denna text:
            SPORTFISKARNAS UPPFÖRANDEKOD Sportfiske är fiske med handredskap för rekreation och egen konsumtion. Det bedrivs på ett sådant sätt att fiskaren har kontroll över fiske och fångst. Sportfiskare visar hänsyn till naturen och livet under ytan och tar ansvar för ett hållbart nyttjande genom att följa dessa grundläggande principer. Vi sportfiskare... -anpassar vårt fiske till vad fiskbestånden tål. Vi kan anpassa vårt uttag exempelvis genom att begränsa vår fångst, släppa tillbaka särskilt värdefulla fiskar, så som stora individer eller fiskar från svaga bestånd. Vi undviker att störa lekande fisk. -visar respekt för fisken. Vi minimerar stress på enskilda fiskar genom att direkt avliva fisk som ska behållas samt snabbt och försiktigt återutsätta de som ska släppas tillbaka. Vi anpassar utrustningen efter den fiskart och storlek vi fiskar på. -skyddar natur och miljö. Vi stöttar fiskevård och gör vad vi kan för att minska miljö- och klimatpåverkan av vårt fiske. Det innebär att vi inte skräpar ner, minimerar risk för spridning av fisk och fisksjukdomar mellan vattensystem och strävar efter att välja miljövänliga alternativ. -tar hänsyn till andra. Vi bemöter såväl sportfiskare som andra kategorier fiskare med respekt och förståelse för att undvika trängsel och konflikter vid fiskevattnen. Vi respekterar att fiskevattnen och miljön runt omkring också är betydelsefulla för annat friluftsliv och närboende. Vi välkomnar och stöttar nya utövare av sportfiske. -respekterar bestämmelser. Vi skaffar oss kännedom om och respekterar gällande bestämmelser för fisket såsom tillstånd, fredningstider, fredningsområden, minimimått samt skyddad natur

Kommentera

Visst är det lausvik och bloggen är läsvärd, precis som (merparten) av hans skriverier på diverse forum.
              Han och jag har haft flera intressanta diskussioner om äldre rullar, skulle tro att lausvik är en av de mest kunniga i landet gällande äldre haspelrullar. Ett ämne jag saknar både här och annorstädes.
              Karln är en åsiktsmaskin som inte viker sig, uppfriskande kan vissa av oss tycka, moderatorer delar kanske inte den åsikten...

Kommentera

Låter som vi får föra en massiv övertalningskampanj för att få tillbaka karln.

Kommentera

Haha, ja. Jag fick 2st väldigt snabba varningar. Därav att jag lämnade för ett bra tag. Får väl skit för detta inägg oxå, men det skiter jag i. Som andra nämnt, mycket bättre förr med högt till tak och vettiga disskutioner :-)
                  Tyvärr är den tiden förbi, säger man något som kan kännas dumt blir man varnad/bannad snabbare än all skit på huvudsidan försvinner :-) haha

Håller med lausvik är saknad :-)
                  Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                  Flugfiske är en Livs-stil
                  2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Nja det blev ganska tjatigt om Sportfiskarnas etiska regler och tillkortakommanden. Hans definition av vilka som bör få kalla sig sportfiskare är verkligen inte min men visst får man tycka som man vill. Tror absolut inte Classe69, att ditt inlägg ovan stöter på patrull.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 047 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art