Jag har inte sagt upp mig , slår ihop två pass - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jag har inte sagt upp mig , slår ihop två pass

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jag har inte sagt upp mig , slår ihop två pass

Stack ner i måndags och när jag sa det till polarn så sa han : är det ingen som berättat för dig att det har blåst. Va så sugen kunde inte hålla mig , riktigt högt vatten och rätt brunt. Tog man sig ut 20m så var det bättre ( inte bra men ) , det klarnade upp i vattnet ganska snabbt så det kändes fiskbart. Ingen höjdardag , tror att de större ställt sig lite djupare för o slippa turbulensen. Hittade 4 mindre på två fiskade lokaler.
    I dag ( onsdag) kändes det mer rätt, hanterbar vind och sol fram på fm , tyvärr så hade vattnet fallit riktigt mycket. De andra lokalerna jag testade så var det ofiskbart pga massor av ålagräs. Fick 4 små och tappade lika många. Huggen var mycket mjukare och försiktigare än tidigare, varför Who knows
    Liten kul episod på sista lokalen. 2 ggr kommer samma fisk o tar flugan, efter 1m el två så släpper den . Blev lite triggad på med en ny fluga , helt vit , den första va rosa. På samma yta händer exakt samma sak igen 2ggr - ser t.o.m fisken i ytan när den tar flugan. De va väl fan- 3e gången blir den där. En 35a.
    Hur kan jag veta att det var samma fisk , bombsäker kan jag inte va men den betedde sig exakt likadant varje gång. När jag väl fick upp den och satte tbaks den, så var det slut på nappen.
    Inte så jättefräckt , kanske men lite kul.
    Peter b

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
64 svar
15 216 visningar
1 gilla
Senaste inlägg .art
av .art