Ursprungligen postat av holden
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Politiskt tjuvfiske
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Peter B Visa inläggFör mig är en lögnare/skitstövel lika illa oavsett politisk färg. Tillåt mig tvivla xerup på att du varit lika överseende om det gällt en sosse ( din benämning).
Peter b
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Xerup Visa inläggHellre en tjuvfiskad ål då och då av en privatperson än alla turbindödade ålar sossarna ligger bakom...
Det var den nuvarande regeringen som stoppade miljöanpassning av vattenkraften och därmed också fortsatt turbindöd. Detta med argumentet att spara kwh trots att en miljöanpassning inte ger något som helst produktionsbortfall förrän 5-10 år.
Detta är något som alla som fiskar oavsett partitillhörighet bör ha koll på
- Gillar 1
Kommentera
-
När det gäller turbindöda ålar är alla partier som suttit eller sitter i regeringen skyldiga.
Tyvärr så styrs våra politiker av krafter som inte bryr sig nämnvärt om miljön, men alla vill gärna framställa sig som miljökämpar.
Det bästa sättet vi kan motverka detta på är genom att bojkotta dessa elbolag.
Hur vi röstar har ingen nämnvärd påverkan.
Lokalt där det inte är lika toppstyrt är det nog lättare att påverka.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cudan Visa inlägg
Hej Patrik.
Det var den nuvarande regeringen som stoppade miljöanpassning av vattenkraften och därmed också fortsatt turbindöd. Detta med argumentet att spara kwh trots att en miljöanpassning inte ger något som helst produktionsbortfall förrän 5-10 år.
Detta är något som alla som fiskar oavsett partitillhörighet bör ha koll på
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
Miljöanpassningen är INTE stoppad men miljöprövningen pausades för att man ville ha en utredning vilket kom ifrån tidöavtalet.
Det som helt glömdes bort att faktiskt diskutera att miljöprövningen är inledningsvis en rent admistrativ åtgärd och har som sagt noll effekt på någon produktion. Det är son att ställa av bilen för att man ska skicka in sina försäkringspapper
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cudan Visa inlägg
Pausad/avbruten/upphörde
Det som helt glömdes bort att faktiskt diskutera att miljöprövningen är en rent admistrativ åtgärd och har som sagt noll effekt på någon produktion. Det är son att ställa av bilen för att man ska skicka in sina försäkringspapper
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
Nej!!!
Miljöprövningen ger som sagt inget effekttapp förrän om tidigast 5 år.
Och jag vill även påminna om att miljöprövningen i sig gäller de 1700 minsta kraftverken som står för 2 procent av den totala vattenkraftsverksproduktionen men ger otroliga stora skador rent biologiskt.
Stå aldrig bakom ett parti villkorslöst, för när det partiet gör korkade beslut ska det kritiseras oavsett om man i grunden sympatiserar med dem eller inte
- Gillar 4
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 077 visningar
1 gilla
|