Ursprungligen postat av Fiskefuralles
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Klimatförändringar kan man räkna med öppet vatten hela vintern?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inläggOj, ni är snabba på att läsa igenom IPCC rapporten från i veckan…
Kommentera
-
Ja är man några år över 40 så har man väl troligtvis märkt förändringen själv om man inte lever i förnekelse iallafall om man bor som jag i Mellansverige .
här i hemkommunen har tex skidbacken haft en stor backe öppen plus två barnbackar i vintern pga snöbrist/brist på kyla i Värmland är nog inte mycket mer än Branäs /hovfjället kvar om bara ett par år.
svenska rallyt flyttade ju också från Värmland pga av att vintrarna mer eller mindre försvunnit senaste femton åren med lite undantag och så var det definitivt inte från man var liten till typ 20 så man ser ju själv om man tänker tillbaks isar ligger ju kvar lite bättre än snö så där märks det inte så väl
- Gillar 4
Kommentera
-
Dagens Väder och klimat över tid är två helt olika saker. Exempel, bara för att jag har gott om mat i mitt kylskåp innebär det inte att människor inte svälter.
Om vi låtsas som att klimatförändringar är helt påhittat av Greta, bill gates och miljöpartiet för att ta din 740 och dieselgenerator:
Ska vi fortsätta uppmuntra oljekonsumtion i världen och fortsätta göda Ryssland, Saudiarabien och andra härliga diktatorer som råkar vara oljerika? Ska vi fortsätta gräva upp kol över hela världen så att vi kan fortsätta producera skit från Kina. Vilka intressen tror ni att ni företräder när ni bagetelliserar vetenskapen bakom klimatförändringarna? Jag har sagt det i andra trådar men folkbilda er gärna i hur vetenskap fungerar och hur man går från tes till färdig modell och vilken gigantisk kontrollapparat det är för att få igenom en idé till accepterad vetenskap av den samlade vetenskapen?
Bara för att era känslor inte gillar det som klimatvetenskapen säger behöver inte klimatvetenskapen ge vika för det
- Gillar 7
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Najad Visa inläggJa jisses.
Vem ska betala ?
Kommentera
-
Ja på något sätt får vi alla betala på ett eller annat sätt. Om man vill tro den absoluta lejonparten av forskare världen över så måste vi reducera vår fossila konsumtion för att i någon mån hålla uppvärmingen i schack. Frågan är väl snarare om VI ska behöva göra något eller om vi ska ”köra” på som vanligt så får våra barn hantera följderna om det ens är möjligt.
En jobbig fråga, så jobbig att en del barfota plötsligt anser att klimathotet är skapat av de som vill sko sig genom en ”hemlig” världsomspännande konspiration eller fler…. Den, de består, påstås det av miljardärer, regeringar, politiker, 99% av media, forskare och allehanda nationella eller internationella organ som pratar miljö… och dessas miljarder av medlöpare, medborgare världen över som i sin naivitet ”lurats” till att anse att det finns övertygande källor som säger att klimatet hotas av vårt sätt. Ja jisses ja.
- Gillar 3
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Reekie Visa inläggUngefär som när Greta i ett tweet varnade för jordens undergång om fem år. För fem år sedan :-D
Nu ska hon tydligen utses till hedersdoktor ännu en gång, denna gång i Finland vid teologiska institutionen vid Helsingfors universitet.
var det någon som nämnde den samlade vetenskapen ;-)“"A top climate scientist is warning that climate change will wipe out all of humanity unless we stop using fossil fuels over the next five years." https://t.co/AOr2DDZORc”
Det där du tänker på?
Det går ju också tolka som att händer inget de fem kommande åren så kommer det leda till något som inte går att stoppa.
Som om det brinner i ett hus. Först gå branden att stoppa men efter ett tag är det övertänt och då går det inte att släcka.
- Gillar 2
Kommentera
-
Propagandan verkar fått fotfäste..
Synd att människan inte lärt sig tänka själv..ja jisses..
Fortfarande ingen som kan svara på frågan.
Dom som skriker mest har sagt att det inte är deras problem utan politikernas..undrar vart dom skickar det sen...hm...
Till protokollet...nej vi betalar mer än vi klarar av redan.
Men försök få dom som har mest att betala så kanske det ordnar sig..
Senast ändrad av Najad; 2023-03-24, 15:58.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 013 visningar
1 gilla
|