Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Betesfärger under vattenytan
Collapse
X
-
Hur ser fisk färger?
Djur uppe på land ser färger väldigt olika, hjortdjur är princip färgblinda till förmån för bra mörkerseende. Fåglar å andra sidan har ett fantastiskt färgseende och ser färger och nyanser som vi människor inte ens kan tänka oss.
Det hade varit en mycket intressant studie att läsa.
-
Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggInte bara djupet som avgör hur bra en fisk uppfattar färger, även kylan påverkar fiskens ögon, när det blir kallt ser fisken färger sämre, därför röd/svart är många gånger en bra höstfärg.
Kommentera
-
Har frågak köpte en Buster Swim i färgen Green Motoroil Pike UV, om den syns bra i grumligt vatten?
För att jag har haft bra fiske efter Abbore med jiggar I färgen Motoroil i mörkt vatten även på natten i Malmö kanal..Den är ju mörk i färgen, och borde synas dåligt? Men har för mig att det har varit soligt väder, och runt Malmö kanal finns det lampor, så dom kanske glittrar under vatten så att dom syns bra
Kommentera
-
Kommentera
-
Ursprungligen postat av neo333 Visa inläggHar frågak köpte en Buster Swim i färgen Green Motoroil Pike UV, om den syns bra i grumligt vatten?
För att jag har haft bra fiske efter Abbore med jiggar I färgen Motoroil i mörkt vatten även på natten i Malmö kanal..Den är ju mörk i färgen, och borde synas dåligt? Men har för mig att det har varit soligt väder, och runt Malmö kanal finns det lampor, så dom kanske glittrar under vatten så att dom syns bra
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av neo333 Visa inläggHar frågak köpte en Buster Swim i färgen Green Motoroil Pike UV, om den syns bra i grumligt vatten?
Bara ett kast till..
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggInte bara djupet som avgör hur bra en fisk uppfattar färger, även kylan påverkar fiskens ögon, när det blir kallt ser fisken färger sämre, därför röd/svart är många gånger en bra höstfärg.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 050 visningar
1 gilla
|