Helt knäckt av detta forum!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Helt knäckt av detta forum!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Denna tråd tycker jag började bra...

...å har sen urartat. Man måste längta! Längtan skapar intresse! Intresse skapar att man sticker ut fast det regnar eller blåser storm. Å förr eller senare kommer drömfisken...bara man fiskar i rätt vatten... SKITFISKE!

Kommentera

Ehh...det hela var menat lite ironisk...naturligtvis njuter jag av att se alla fina bilder...däför jag är inne varje dag och kollar på bilderna...

Men någongång borde det väll vara jag som har en feting i fotoalbumet...hahaha

Gött mos!

Kommentera

Småland

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
        Ta det lugnt Mikael!

JAG har inte fått en enda gös i hela mitt liv, trots att jag rott intensivt och uthålligt på flera gösrika sjöar så jag varit på väg att nöta ut dem!

Vad tror du jag känner när jag ser alla gösbilder och snart börjar årets tortyr!

Kom ner till Småland så ska vi fånga gös...
        www.solskensmetarna.se

Kommentera

Olika förutsättningar!

Tänk på att det är väldigt olika förutsättningar vart man råkar bo (där fisket bedrivs till största del). I vissa vatten kanske det inte är speciellt ovanligt med ex. gäddor uppemot 10 kg eller mer, medans det i ditt vatten är mkt ovanligt.

Ett tips är att verkligen gå in för att kopiera fiskestrategier som det skrivs om här eller i fisketidningar. Det är heller inte antalet sjöar som avgör framgång utan snarare goda kunskaper om några få vatten. Försök att hitta vatten som levererat stor fisk och var ihärdig. Det ät kanske efter 10 gången som du fiskar av en het plats på rätt sätt!

Kommentera

Ta det lugnt Mikael!

JAG har inte fått en enda gös i hela mitt liv, trots att jag rott intensivt och uthålligt på flera gösrika sjöar så jag varit på väg att nöta ut dem!

Vad tror du jag känner när jag ser alla gösbilder och snart börjar årets tortyr!
            Du har inte testat att meta istället ??
            Fear no fish

Kommentera

Ursprungligen postat av woodlund Visa inlägg
              Du har inte testat att meta istället ??
              Nej, det har inte blivit så.

Jag har rott med wobbler i olika storlekar, färger och gång men det har inte funkat. När jag haft "hjälp" av kunnigt folk i båten och vi fiskat i "deras" gösrikaste hemmavatten har ingen på hela sjön fått något.

Det ligger en förbannelse över mig och mitt gösfiske!

Kanske kan jag låna en bil någon kväll och dra mot Sottern. Blir det ingen gös får Sköllersta-korven bli ett gott substitut!
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Då är vi två som lider av gösförbannelsen, jag har inte heller fått någon gös trots att mitt hemmavatten hyser en del gös och även i skapliga storlekar (senast nu i somras togs en på 7,36 kg, naturligtvis inte av mig). Har visserligen inte riktat fisket efter just gös men tycker att man borde kunna få någon som bonus åtminstone.

Har däremot lyckats fånga två stycken walleye (amerikansk släkting till vår gös), men alltså inte lyckats på hemmaplan...
                Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Nej, det har inte blivit så.

Jag har rott med wobbler i olika storlekar, färger och gång men det har inte funkat. När jag haft "hjälp" av kunnigt folk i båten och vi fiskat i "deras" gösrikaste hemmavatten har ingen på hela sjön fått något.

Det ligger en förbannelse över mig och mitt gösfiske!

Kanske kan jag låna en bil någon kväll och dra mot Sottern. Blir det ingen gös får Sköllersta-korven bli ett gott substitut!
                  Du är mycket välkommen!
                  Fast det skulle inte förvåna mig att dugg om vi blankar bara för att jag är så kaxig och påstår att jag aldrig bommat gös på någon tur!
                  // Cole
                  http://sportfisher.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 380 visningar
                  1 gilla