Hej, ligger det något i den gamla myten att om man har en banan med sig i väskan får man inget napp? Någon som lyckats med gott resultat trots att denne haft banan med sig?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Banan i fiskeväskan
Collapse
X
-
-
Det måste vara något Stockholm trams. Hörde först talas om det för några år sedan. Har alltid haft med banan med mig sen man var liten och morsan packade ner matsäck åt en. Och banan fortsätter jag att ha med. Jättebra energi ute på sjön.
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kimmen Visa inläggDet är väl mest en gammal båtfiske skröna om att inte ta ombord bananer i samband i fiske.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av holetaker Visa inlägg
Skröna vet jag inte. Min fiskekompis hade banan med sig häromsisten och vi hade inte ett pet på grejerna
Kommentera
-
Jag tror inte på skrönan i fråga, men har varit med om en rolig detalj angående detta. För ett par år sedan trollade jag och ett gäng kompisar på Vänern. Vi hade inte haft ett pet. Polarn tar fram en banan och ska äta den, då kaptenen ryter till: "Vafan!!! Har du med en banan på båten? Ro hit!" Han tar tag i bananen och kastar den över bord. Lite elakt kan jag tycka, men 5 minuter senare river det till i ett av spöna och polarn som hade med bananen får veva in sin livs första Asp. I det fallet fick vi erkänna att herr kapten hade rätt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inläggJag tror inte på skrönan i fråga, men har varit med om en rolig detalj angående detta. För ett par år sedan trollade jag och ett gäng kompisar på Vänern. Vi hade inte haft ett pet. Polarn tar fram en banan och ska äta den, då kaptenen ryter till: "Vafan!!! Har du med en banan på båten? Ro hit!" Han tar tag i bananen och kastar den över bord. Lite elakt kan jag tycka, men 5 minuter senare river det till i ett av spöna och polarn som hade med bananen får veva in sin livs första Asp. I det fallet fick vi erkänna att herr kapten hade rätt.All you need is Lubb.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
igår, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
14 991 visningar
1 gilla
|