Segt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Segt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg
    Systembolaget har hemleverans numera! ;-)
    Inte på helger och nätter :-)

Kommentera

För att fortsätta med min klagan så har jag lyckats överanstränga ena vaden så nu sitter jag med hästliniment och en hadduk kring den i högläge... JAG VILL FISKA!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
        För att fortsätta med min klagan så har jag lyckats överanstränga ena vaden så nu sitter jag med hästliniment och en hadduk kring den i högläge... JAG VILL FISKA!!!!
        Låter som att toppknutet, brassestol o en beer på en brygga är va du kan åstadkomma.
        O det är ju inte helt jäkla fel!

Kommentera

Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg

Låter som att toppknutet, brassestol o en beer på en brygga är va du kan åstadkomma.
          O det är ju inte helt jäkla fel!
          Kan nån köra ner mig till bryggan... och klippa min gräsmatta...

Kommentera

Fortsätter att klaga... vaden är stel... men nu gör det bara ont när jag använder den...

plockade runt lite bland fiskeprylarna och bestämmer mig för att bli kompis med två haspelriggar... ena spöet är klassat 0-5 gram och det andra 2-9 gram. Jag har använt dessa till dropshot från båt.

Nu sitter jag ganska bekvämt på altanen och letar fram några små beten som hamnar inom 3-6 gram. För enkelhetens skull har jag beteslås i storlek #10 på båda riggarna... vet inte vad dessa kan väga.

På 0-5 spöet (savage gear lrf) 6'6" sitter en liten shimano med 0.06 spiderwire och på 2-9 (abu max stx) 5'6" en abu garcia max stx med 0.128 suffix 131. Linorna är verkligen ingen begränsning på något vis.

Jag blir verkligen inte kompis med haspel... jag får dålig känsla för när/hur/var jag ska släppa linan med fingertoppen och på tio meters avstånd hamnar betena hyffsat rätt i längd men ibland hamnar dom två meter till höger och ibland två meter till vänster... ökar jag på kastlängderna till bortom 20 meter så kan ni ju tänka er hur det sprider...

Jag började vid tolv idag... ett uppehåll för födointag... men jag kan för mitt liv inte förstå det här med haspel.

Om någon vill förbarma sig över riggarna byter jag gärna bort dom mot någonting jag förstår mig på... en multirulle... märke och modell spelar ingen roll...

Kommentera

Finn ett fel...

Kommentera

Daiwa alphas rullen bland uteslutande sz spön och abu rullar. Lugnt jag har en med och kör flera sz spön med, både black series (gamla) horizon och pro, mkt nöjd.

Kommentera

Nästan rätt... det saknas ju en Shimano...

Kommentera

6 fel, veven på fel sida... Skämt åsido, skulle gärna pröva en liten Shimano, t ex gamla Curado/Scopion 70 (dax att uppdatera!) med SVS kastbroms för att se hur de funkar.

Har mellan raderna fått för mig att de kastar långt men är lite känsligare att ställa in rätt med varierade vind och borrebeten, men kanske är de som gjorda för mig? Har dock de rullar jag behöver och ingen jag direkt vill byta bort.

Skit med skador ... Försökte ta mig över ett högre staket och landade på svanskotan mot asfalt... Varje steg känns, käkat ibu/paraceta hela dagar i snart 3 veckor och nu har semestern börjat...

Kommentera

Stoppa upp pillren nära svanskotan istället ;-)

Jag kastar lika illa med vänster hand som med höger så jag har inget emot högervevade... äger endast vänstervevat nu dock.

SVS hade jag på en casitas som jag satte en grund spole från Ray's Studio på... gillade den men bytte mot den mycket bättre Pro Max3 :-D som ju också ska få en grund spole...

När jag fiskar så kör jag lite "safe" och bromsar lite mer än nödvändigt och då kanske jag förlorar 2-3 meter per kast... men vinner nog minuter på att slippa reda ut trassel.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      14 958 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art