Det här med vibrationsbeten.... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det här med vibrationsbeten....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
    Mina favoriter:

Strike Pro Cyber Vibe (hårdaste vibrationerna av något bladebait jag känner till).

Berkley Powerblade (klassiker, fiskar bra på många djup)

Svartzonker Vibrating Bass (bäst snitt)

Dessa tre kör jag med. Väldigt trevliga alla dessa. Finns säkert andra som jag hade gillat men jag behöver inte testa fler då alla dessa fyller de funktioner jag vill att baldebaits ska fylla.
    just berkleyn fungerar bra till regnbåge dessutom

Kommentera

Håller med trådskaparen helt och hållet..lägger sig nästan varje kast fel , om inte så drar den med sig nån form av skit/gräs med sina sylvassa krokar om det råkar finnas lite sånt i vattnet.

Nu har jag knappt fått fisk på vibration då jag inte fiskar så mycket med det pga ovanstående problem , men kan tänka mig som du säger att de lär sätta sig riktigt jävligt i fisken ..

Kommentera

Ursprungligen postat av Östgötafiskarn Visa inlägg
        Håller med trådskaparen helt och hållet..lägger sig nästan varje kast fel , om inte så drar den med sig nån form av skit/gräs med sina sylvassa krokar om det råkar finnas lite sånt i vattnet.

Nu har jag knappt fått fisk på vibration då jag inte fiskar så mycket med det pga ovanstående problem , men kan tänka mig som du säger att de lär sätta sig riktigt jävligt i fisken ..
        Hmm... förekommande men inte övervägande min ringa erfarenhet - vilka beten strular för dig, kör du haspel eller multi och stäcker/bromsar du linan strax innan nedslag?

Kommentera

Har mest berkley powerblade när det kommer till vibrationsbeten. Brukar plocka bort kroken på buken. Brukar reducera både skot på kroken och bottennapp väsentligt. Och när fisken nappar sitter dom 99% i munnen. Med två krokar på det betet tycker jag felkrokningarna ökar markant..

Kommentera

https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...ant=4623800104

Kör med ovanstående tafs visst det händer enstaka gånger vibrationsbetet fastnar i tafsen efter utkastet men hellre det än att gäddan eller gösen biter av linan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Henke E Visa inlägg
              https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...ant=4623800104

Kör med ovanstående tafs visst det händer enstaka gånger vibrationsbetet fastnar i tafsen efter utkastet men hellre det än att gäddan eller gösen biter av linan.
              Overkill för borre anser jag, 100lb med gäddkraftigt beteslås, lirar inte med ett litet vibbete på 10-20g. Kör ofta 0.40 FC som ger viss marginal men har med mig tunna, oplastade ståltafsar 15lb om gäddan är i farten under abborrefisket.

Körde ett Lurefans S R 50 med multi häromdan som sagt utan problem alls, med haspel i hård vind i tisdags så häktade det några gånger fastän jag försökte sträcka på linan innan nedslag.
              Senast ändrad av anteman; 2022-07-28, 15:04.

Kommentera

enbart metall-vibrationsbeten som diskuteras?

jag gillar iofs shumways fuzzy duzzit (gammalt blade bait kanske mest avsett för musky? funkar dock kanoners på gädda och råkat knipa en å annan stor abborre som bifångst även) men annars gillar ja verkligen bill lewis rat-l-trap för borren... dock, fuzzy duzzit har jag extremt sällan kastat med, oftast bara tjurigt surpimplat gäddor från båten...

Rat-L-Trap däremot älskar ja å kasta med, abborre å gäddor kniper gärna över den i mitt tycke!!!
                Speciellt faktiskt i den här bruna sörjan som jag kärleksfullt benämner som "min sjö"...

https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 024 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art