Premiär 1/4 på Västkusten. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Premiär 1/4 på Västkusten.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Premiär 1/4 på Västkusten.

Har ni gått ner i startblocken? . Kylan som kom nu känns sådär.
    Det var på gång innan dess. Vad tror ni ?
    Peter b

Kallt och ingen stabil riktning på vinden känns ju inte som lättaste förutsättningarna. Men det kommer ju vara soligt i alla fall.

Kommentera

Vilka är de "bästa" förhållandena? Dras fortfarande med skada i armen, så det lär inte bli något nöta flera timmar om dagen flera dagar i veckan, utan jag ska försöka pricka in någon/några april-dagar när mina chanser är som bäst!
      Så här tidigt på året antar jag att lite värme/sol är bra? Vilken vindriktning vill man ha?

Kommentera

Pålandsvind brukar förordas. På västkusten S-V men sen finns det sträckor där även andra riktningar funkar. Mest orolig för den rejäla natt/morronkylan som verkar va på väg.
        Tog ett sista pass idag, det 36e för året, på Skånes NV .
        Åkte ner sent började fiska strax efter 11 . 1.5h senare hade jag landat 4v. En superfet 51 två grönländare 35 o 40 och en rejäl rehabbesa på dryga 55. Alla simmar. Sen vred vinden o vattnet sjönk och nappefesten va förbi.
        Peter b

Kommentera

Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
          Mest orolig för den rejäla natt/morronkylan som verkar va på väg.
          På väg.. I morse hade jag -8.2 i Trollhättan, på fredag blir det förhoppningsvis lite mildare..

Kommentera

Nu säger väderleken stabilare vind. Nordostlig...

Kommentera

Hur gick det för er? Själv blev det premiär i går lördag (2:e). Kom ner till vattnet, sol och hyfsat stilla, men sen blåste det upp nordan nästan direkt och det gick knappt att kasta. 45 minuter cirka fiskat, givetvis inte en känning.
              Såg fyra andra som var ute och jagade på samma sträcka som mig, och dessutom verkade ha lika stor fiskelycka...

Kommentera

Har kört 3 dar på raken . Trist med kylan och vind fr NV.
                premiären gav 2 mindre fiskar upp och en bättre rehabbesa som hoppade precis innan avkrok. Dessutom en liten sej!!!
                Lördagen en full besa på knappa 45 och ett par stötar.
                Söndag en mindre på och ett par stötar och en rehabbesa på 60 -61 , idag var jag på Bjärehalvöns västsida.
                Men värst idag en instabild på en superbesa tagen enl uppgift vid Grötvik, Halmstad 78 lång o 3.8 tung . Presenteras som drömfisk . Ta gärna bild , va gärna glad MEN KALLA INTE EN UTLEKT FISK FÖR DRÖMFISK.
                Peter b

Kommentera

Min premier blev både lyckad och olyckad, körde samma område jag kört de tre senaste åren, har alltid bra fiske där denna tiden. Börja fiska vid nio väldigt lågt vatten å typ bleke, inte ett pet, men vinden vände vid 13 tiden och det börja blåsa lite mer och pålandsvind, fick en smal silverslips på strax över 60, hanfisk med lite färgad käke som snabbt fick simma hem, två kast efter fick jag ett riktigt jävla hugg nästan längst ut i kastet och jag har aldrig känt sån kraft i en havsöring, den tog massa lina å bråka och jag höll på med den i ca 3 minuter tills den släppte, såg aldrig fisken men det va 100% personbästa på den, gjorde några kast efter det men va sur å irriterad så jag packa ihop och åkte hem. Tror att jag pressa den för hårt i all iver, det va därför den släppte…

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 016 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art