Uppsamlingsheat. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppsamlingsheat.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Uppsamlingsheat.

Gör en liten sammanställning av lite öringpass på kusten senaste veckan. Har varit tufft o finna de stora.
    I tisdags gjorde jag en rejäl utflykt till sydkusten o Österlen. Dimma o låg temp på Skånes västkust men strålande sol och upp mot 9 grader vid Österlen. Endast en kontakt , en riktigt arg besa på 70 cm försökte tunnla mig ett par gånger. Juste med lite tyngd o rusning , men det var det hela.
    Skånes NV kust fick besök i torsdags och idag ( sön).
    Det blev ett par junisar o flera kontakter under torsdan polarn tog 5 men inget stort.
    Idag 10-11 grader och en frisk/hård SO . Aldrig sett så lågt vatten , men efter 45min hade jag landat en fin blanking på 54-55. Fick en 40 cm och hade på en av samma storlek.
    Bytte lokal o la ett kast i motvinden och när jag spände upp linan kände jag att en fisk va på . Pressade bak spöt och kände tyngden från en bättre fisk som inte följde med , sen 2 tunga gung och så gick den. Hade varit spännande och få känna den ett tag.
    Hade på en pjådd till , sen inget mer och då var jag tillräckligt sönderblåst för o ge mig.
    Ev på plats imon igen - kämpa.
    Peter b

Hotade med ett nytt pass idag och att det blev av är väl inte en skräll.
    Lokal 1 gav en liten efter några uppvärmningskast , de här blir bra tänkte jag . Gamnacken var rejäl efter dryga 1.5h - inte ett känn. Bytte lokal mycket lågt vatten och ökande SO vind .
    Va på väg o ge upp men så kom ett napp på kort lina , den hoppade men energin va tbaka.
    Solen o värmen ( 12 grader ) verkade skjuta igång öringen.
    Det blev 6 stycken , den bästa va ett par cm från mått men riktigt pigga fiskar. Försökte intala mig själv att nu kommer nappet N , men tyvärr. Klart vatten körde med en transparent räkfluga. Tar kompledigt imon.
    Peter b

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
    64 svar
    15 014 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg .art