Skirted jig och wacky - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skirted jig och wacky

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Skirted jig och wacky

Hej

Jag undrar om någon här använder sig av tekniken Wacky och skirted jigs? Och om ni gör det, hur fiskar ni det? Ny på dessa tekniker och vill ha lite tips!

skitfiske!

Fiskat Wacky en del i kanalen i Malmö. Dock utan framgång men det betyder ju inget egentligen.

Lätt vikt om ens någon, låt den sjunka sakta, lyft, sjunka sakta, lyft - upprepa.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg
      Fiskat Wacky en del i kanalen i Malmö. Dock utan framgång men det betyder ju inget egentligen.

Lätt vikt om ens någon, låt den sjunka sakta, lyft, sjunka sakta, lyft - upprepa.
      Tack tar all info jag kan få. Hittar inga bra videos som fiskar det för abborre.

Kommentera

Wacky och skirted jigs är ju två väldigt olika metoder/beten. Wacky har jag kört dels med liten vikten i nosen (kalas då neko) under bryggor. Har fungerat kalas när man bara går och petar men även kört det på dropshot med typ en bloodteez när de är riktigt tjuriga.

Skirted jig har jag knappt fiskat men skulle kört dem som en vanlig jigg. Hemtagning med studs i botten.

Kommentera

Finns en hel del på Youtube.
          bland annat denna.

Kommentera

Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg
            Wacky och skirted jigs är ju två väldigt olika metoder/beten. Wacky har jag kört dels med liten vikten i nosen (kalas då neko) under bryggor. Har fungerat kalas när man bara går och petar men även kört det på dropshot med typ en bloodteez när de är riktigt tjuriga.

Skirted jig har jag knappt fiskat men skulle kört dem som en vanlig jigg. Hemtagning med studs i botten.
            Tack för infon! Ska testa både Wacky och neko när isen släpper. Är med på att skirted jag är en annan teknik vill testa båda bara. Kollat på för mycket Bass fiske i vinter

Kommentera

Ursprungligen postat av Kattman Visa inlägg
              Finns en hel del på Youtube.
              bland annat denna.

https://youtu.be/vqHxk4vr1os
              Tack för videon! Det är när det fiskas abborre med Wacky jag har haft problem att hitta nån bra.

Kommentera

Ursprungligen postat av DuffelDad Visa inlägg

Tack för infon! Ska testa både Wacky och neko när isen släpper. Är med på att skirted jag är en annan teknik vill testa båda bara. Kollat på för mycket Bass fiske i vinter
                Bara testa men i mina ögon finns det många fler mer mångsidiga tekniker. Chatterbait är ju typ en skirted jigg men med bladet som skapar vibrationer och lockar lite extra, Rankar själv även ned, dropshot och carolina högre än wacky/neko när det är trögt. Men ska sanningen fram är en vanlig shadjigg ofta svårslagen. komplementera med ett twitch/jerkbait och en maskjigg så är man hemma.

Kommentera

Jag har skrivit en del om Wacky-rig i den här tråden: https://www.fiskesnack.com/forum/fis...inesse-abborre

Kolla sida 4.

Kommentera

Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
                    Jag har skrivit en del om Wacky-rig i den här tråden: https://www.fiskesnack.com/forum/fis...inesse-abborre

Kolla sida 4.
                    Det va typ exakt det jag letade efter tack så mycket och grym tråd!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    14 956 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art