Ursprungligen postat av anteman
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nu säger jag upp mig...
Collapse
X
-
- Gillar 1
-
Kommentera
-
Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg
Fyllde 40 för 2 veckor sen
Grattis i efterskott då :-)
Kommentera
-
Håller med er andra gubbar. Nu är det riktigt jobbigt. Väntar på min kajak jag beställt och har riktigt ångest att fraktkaoset ställer till det. Tanken är att den ska dyka upp nu Jan-mars. Men har man otur kommer den väl inte förrän till jul.
Dessutom är nästan allt annat ordnat. Paddel på väg från USA. Lod, kajakvagn, spöhållare och takräcke är redan hemma.
Blir en tjurig pappa i vår om inte min leksak kommer.
Kommentera
-
Jag är tvärtom, sitter och svär över att isen bara låg några veckor härnere. Fiska på öppet vatten kan man ju göra de andra 90% av året, nu vill man ha möjligheten att knata runt på isen och fiska alla ställen man inte kommer åt från land annars!
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inläggJa det blir gärna lite drömmande om vintern är väl lite som du men nu har ungarna fått upp intresset så jag ska till och med ta upp ismetet igen . Apropå impulshandlande vad fiskar du i för torrdräkt i kajaken ? Råkade handla hem en till den vanliga kajaken då jag inte är en kallbadare och började direkt filosofera och drömma om den där kajaken till fisket i dom där tjärnarna man inte når med båt -vintern kan vara både lång och dyr
Kommentera
-
Jag älskar vintern och dess fiske. Visst är jag ganska ung, men det är ett bra kompliment till en kall, mörk och seg november där man måste veva in dropshotriggen hur långsamt som helst för att få hugg. Vinterns fiske är helunikt. Särskilt ismetet har jag fastnat för. Dessutom är resultaten bättre på ismetet än på spinnfisket i mina vatten. Att sitta med en brasa på isen, med gott sällskap, en pilsner...att sedan plötsligt springa på fäll. Från 0 till 100. Svårslaget tycker jag. Men man måste gilla att meta och sitta still för att det ska bli kul att ismeta.
- Gillar 1
Kommentera
-
Jag tycker att isfisket en härlig aktivitet att tillbringa vinterdagarna med. Och seg är den då inte enligt mina erfarenheter. Isfisket är då som alla andra fiskemetoder, under rätt förutsättningar så leverar det och bra mycket härligare är det än att stå och drömma sig bort frysande i någon av de isfria och skarvhärjade skärgårdarna såhär års.
- Gillar 1
Kommentera
-
Var ute idag igen. Ismete och pimpel. En gädda upp och en riktig best tappad. Håller med Benjamin, känns lättare att få stor fisk på ismete. Sen när det fäller har man ingen aning om det är 2 kilos eller 11 medan man springer mot spöt.
Fick några små borrar och en lite bättre över 30 cm. Lägger upp en bild från hemgången. Synd att klaga…
Älskar när det är lite bistert och när man har en bit att släpa pulkan. Rigga upp alla spön och borra lite hål.
Minns i somras när jag satt på Hotingsjön i kajaken i över 30 grader varmt och vindstilla. Vet inte om det är så väldigt mycket skönare faktiskt.1 FotoSenast ändrad av Fiskefuralles; 2022-01-06, 19:47.
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inläggVar ute idag igen. Ismete och pimpel. En gädda upp och en riktig best tappad. Håller med Benjamin, känns lättare att få stor fisk på ismete. Sen när det fäller har man ingen aning om det är 2 kilos eller 11 medan man springer mot spöt.
Fick några små borrar och en lite bättre över 30 cm. Lägger upp en bild från hemgången. Synd att klaga…
Älskar när det är lite bistert och när man har en bit att släpa pulkan. Rigga upp alla spön och borra lite hål.
Minns i somras när jag satt på Hotingsjön i kajaken i över 30 grader varmt och vindstilla. Vet inte om det är så väldigt mycket skönare faktiskt.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
-
Tjena! Kan nån som är vass på ekolod beskriva lite i detalj vad man ser på denna ekolodsbild?
...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-04, 20:12 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
14 958 visningar
1 gilla