Öringpremiären en dryg vecka bort - är ni laddade. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Öringpremiären en dryg vecka bort - är ni laddade.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Öringpremiären en dryg vecka bort - är ni laddade.

Vilka revolutionerande lösningar/tricks har ni listat ut under brasfiskesäsongen.
    Ännu så länge ser det ut som om kompassnålen fastnat i vinkelvolten mest på osthållet. Som den obotlige optimist man är så hoppas vi på en 180 graders handbromsvändning. Annars risk för lågt kristallklart vatten och riktigt kylslaget.
    Sen kommer jag o stå där o dänga oavsett så länge det inte är fast is.
    Era planer , metoder , lokaler ( ej exakt ) .
    Låt oss hålla igång lite rapporter under säsongen högt o lågt spelar roll.
    Senaste 2 åren har det varit invasion av fiskare på premiären från när o fjärran. Glöm inte bort omtanke o fiskeetiken.
    Kör hårt- Peter b

Blir en i det närmaste nykter nyår så man kan sticka ut och frysa den 1e enligt tradition.
    Har inga förhoppningar men ska ta o ge bombarda en ärlig chans i vår. Plåt och plastbitar verkar ju inte funka för mig så haha.
    Blir lokaler i krokarna kring barsebäck och vikhög i vanlig ordning. Oavsett väder.
    Men om det förtsätter som föregående år lär det väl vara knökfullt med tillresta utbölingar.
    Träffa en förra året som rest från en bit ovanför Gbg för o frysa sönder sig en dag längs skånska kusten..

Kommentera

Låter bra , brukar ta en rödvinskväll en bit in i januari när fiskepotensen lagt sig. Tror du kommer o gilla bombafisket , tycker att det är ganska effektivt i början av säsongen.
      031 invasionen är påtaglig och norr om men fram emot 11 snåret är dom trötta o ska grilla o berätta skrönor så då kan vi ta våra favvospots. Vi hörs. Nu när man inte jobbar längre så är alla dagar möjliga fisketurer.
      Peter b

Kommentera

Var är ni , ni som skall jaga öring förste januari. Väldigt tyst , har ni lagt ner
        Omslag till mildare väder o vind från havet gör att förväntningarna ökar.
        Kanske syns vi på Skånekusten.
        Peter b

Kommentera

Förutom regnet ser det trevligt ut för premiären. Kanske kan man lyckas knipa en premiäröring.. Isf blir det en trisslott på vägen hem haha

Kommentera

Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
            Var är ni , ni som skall jaga öring förste januari. Väldigt tyst , har ni lagt ner
            Omslag till mildare väder o vind från havet gör att förväntningarna ökar.
            Kanske syns vi på Skånekusten.
            Peter b
            Här är en som skall ut den förste. Har räknat ner dagarna sen långt tillbaks.
            Får hoppas att det är mindre människor i vattnet detta året. Tror att vattennivån steg 13 cm när alla öringfiskare vada ut samtidigt på premiären.

Älskar att stå utvadad i vattnet och fiska men har nog börjat planera att fiska från båt mer och mer, Är ju inte lika spännande längre att vada när man knappt får plats i vattnet.
            Får se hur denna säsongen artar sig.

Kommentera

Nära nu och det ser bra ut med flera plusgrader och vind fr
              " rätt " håll. Däremot kan det nog bli rätt fuktigt uppifrån hoppas det skrämmer några " vackertväderfiskare " på flykt.
              Tror det blir massor av folk tendensen har varit den under pandemin och handlarna jag pratat med säger att det har varit bra fart på framförallt betesförsäljning.
              Jag kommer inte va på plats i svinottan så jag får ta nån ledig plats - lång kuststräcka så nånstans hittar jag väl o kliva i. Fram på dan brukar det lugna ner sig. Sen är det ett utmärkt tillfälle att testa ställen/ lokaler man inte brukar fiska. Inte säkert att öringen vet om att de inte ska va där. Bombarda o fluga blir mitt vapen.
              Skicka gärna in lite feedback på hur det varit fisk el inte har ingen betydelse - intressant o höra folks upplevelse av dagen/dagarna. Svinga loss , Peter b

Kommentera

Jag kommer nog åka ner till premiären, men vet inte vart än, tänker jag testar första heta stället efter gränsen, kommer från Göteborg. Men allt beror på hur käringen jobbar. Har annars hittat ett bra substitut till havsöringfisket när den är fredad och det är landlax, testade det förra året två gånger utan fisk, kört tre gånger nu i december och knäckt koden, tre laxar 60, 71 och en 75’a och jag tog dom med 9,6 fot spö med en liten Chronarch 150 rulle och det va inga problem att bända hem dom med havsöring prylarna, genomlöpare funka grymt bra då dom hoppar å härjar ganska bra, 71’an gjorde fem hopp. Kan verkligen rekommendera det fisket, riktigt kul.

gott nytt år oxå till folket här

Kommentera

Spännande Rusty o grattis.
                  Har inte provat själv men man blir onekligen sugen. Vad jag hört så har det varit fantastisk säsong såhär långt.
                  Utgår från att det är Vättern . Är det fiske på både västra o östra sidan , de jag talat med pratar mest om östra sidan . Vad har du för djup på de lokaler du testat. Har du fått lite inside info eller jagat på egen .
                  Kom gärna med lite mer info om du har lust.
                  Peter b

Kommentera

I snitt en lax per tur låter ju fullt acceptabelt, synd att inte Vättern (?) ligger i Uppland... :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 006 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art