för att själv försöka bidraga med något till handsnidandet av beten, har jag bjudit in några av våra främsta betessnidare på en fisketävling i juli. tanken är att skapa tillfälle för dessa konstnärer att träffas under roliga och avslappnade former och kanske utbyta erfarenheter, snacka skit, garva, dra lite gäddor och lära känna varandra bättre. datumen som gäller är:
avresa från sthlm den 12:e juli kl 18.00, fredag den 13:e fiske hela dagen, lördag den 14:e fiske hela dagen och söndag den 15:e hemfärd.
regler:
1. endast egna handgjorda beten får användas.
2. två betessnidare och en kapten per båt, max tre st båtar.
3. jag, (achilles ALQ french) bestämmer rutten.
4. alla åker samtidigt till samma ställen, inom det området så har vi kvällen innan lottat ut vart respektive båt börjar fiska.
5. alla får fiskekort med tävlingsområdet och kan planera sitt fiske efter den.
6. tävlingstiden är mellan 08.00-16.00 (om inte vi kommer överrens om ngt annat)
7. det tävlas i två kategorier, störst fisk och flest fiskar. minimimåttet för giltig gädda är 55 cm.
8. max 2 st spön per gubbe
9. givetvis c&r
10. respektiv kapten i båten är också kontrollansvarig för vikt och längd på fångade gäddor.
PS. vissa av dessa regler kan komma att ändras om det uppstår protester hos dom tävlande. dock ska reglerna vara fastställda senast 1 månad innan avresa.
till detta, förhoppningsvis årligt återkommande, evenemang kommer jag att försöka hitta någon eller några sponsorer som liksom jag anser det viktigt att supporta handsnidandet av beten. förhoppningsvis kan man följa tävlingen på den eventuella sponsorns hemsida. det jag vill ha från eventuell sponsor/sponsorer är lite priser till vinnaren/vinnarna och ett ekonomiskt bidrag till mat, resa och bensin. får jag inga sponsorer så försöker jag lösa det ändå. är du/ni intresserade av att sponsa så PM:a eller maila mig på achillesfrench@comhem.se
dom som tackat ja är följande:
kjelle lundberg, wolfcreek, mangeboy79, andree, muskynicke och gargamel.
med andra ord är vi fulltaliga!!!
avresa från sthlm den 12:e juli kl 18.00, fredag den 13:e fiske hela dagen, lördag den 14:e fiske hela dagen och söndag den 15:e hemfärd.
regler:
1. endast egna handgjorda beten får användas.
2. två betessnidare och en kapten per båt, max tre st båtar.
3. jag, (achilles ALQ french) bestämmer rutten.
4. alla åker samtidigt till samma ställen, inom det området så har vi kvällen innan lottat ut vart respektive båt börjar fiska.
5. alla får fiskekort med tävlingsområdet och kan planera sitt fiske efter den.
6. tävlingstiden är mellan 08.00-16.00 (om inte vi kommer överrens om ngt annat)
7. det tävlas i två kategorier, störst fisk och flest fiskar. minimimåttet för giltig gädda är 55 cm.
8. max 2 st spön per gubbe
9. givetvis c&r
10. respektiv kapten i båten är också kontrollansvarig för vikt och längd på fångade gäddor.
PS. vissa av dessa regler kan komma att ändras om det uppstår protester hos dom tävlande. dock ska reglerna vara fastställda senast 1 månad innan avresa.
till detta, förhoppningsvis årligt återkommande, evenemang kommer jag att försöka hitta någon eller några sponsorer som liksom jag anser det viktigt att supporta handsnidandet av beten. förhoppningsvis kan man följa tävlingen på den eventuella sponsorns hemsida. det jag vill ha från eventuell sponsor/sponsorer är lite priser till vinnaren/vinnarna och ett ekonomiskt bidrag till mat, resa och bensin. får jag inga sponsorer så försöker jag lösa det ändå. är du/ni intresserade av att sponsa så PM:a eller maila mig på achillesfrench@comhem.se
dom som tackat ja är följande:
kjelle lundberg, wolfcreek, mangeboy79, andree, muskynicke och gargamel.
med andra ord är vi fulltaliga!!!
Kommentera