Skrämmande med yrkesfiskare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skrämmande med yrkesfiskare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av asvensson Visa inlägg
    Jag var ute och fiskade i en mindre å för någon vecka sedan och när jag gick där längs med ån ser jag 2 pinnar sticka upp och tar mig en nogrannare titt vad det kan vara, och så ser jag att det sitter ett nät precis under ytan över hela ån. Vilket jag tror är olagligt eftersom han lagt det över hela ån och det var inga bojar eller något, så hade någon kommit med båt så hade det inte blivit roligt där. Så jag och en polare tog upp nätet och la det på land, hade vi haft tändare med oss så hade det blivit ett majbål =)

/Anton
    en kompis till mig fastnade i ett nät en gång (vill inte säga när eller vart) när vi var ute och spinnfiskade. det var bara en boj och på den var det inget namn så vi tog upp skiten och hälde på 3liter bensin å jävlar vad det brann vi räddade 4 gösar och en sutare när vi precis hade eldat klart så kom det en båt och började leta efter nätet den snurrade runt på den platsen i 5minuter innan han insåg att nätet var borta och den jäveln draggade aldrig ifall att nätet hade sjunkit utan han åkte bara där ifrån:@
    [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av twinpower_feskarn Visa inlägg
      en kompis till mig fastnade i ett nät en gång (vill inte säga när eller vart) när vi var ute och spinnfiskade. det var bara en boj och på den var det inget namn så vi tog upp skiten och hälde på 3liter bensin å jävlar vad det brann vi räddade 4 gösar och en sutare när vi precis hade eldat klart så kom det en båt och började leta efter nätet den snurrade runt på den platsen i 5minuter innan han insåg att nätet var borta och den jäveln draggade aldrig ifall att nätet hade sjunkit utan han åkte bara där ifrån:@
      Och du tog upp gösarna och gick till bonde (fiskhandlarn) ?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
      64 svar
      15 015 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg .art
      av .art